خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان اعلام کرد:

مطالعه امکان سنجی ۸ طرح منتخب از صنایع پائین دستی پتروشیمی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۸

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از مطالعه امکان سنجی ۸ طرح منتخب از صنایع پایین دستی پتروشیمی استان لرستان خبر داد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از مطالعه امکان سنجی ۸ طرح منتخب از صنایع پایین دستی پتروشیمی استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم آباد، " فرزاد محمدی " در گفتگو یی اختصاصی تصریح کرد: صنایع تکمیلی پتروشیمی در روند توسعه استان موثر بوده و می تواند در گسترش فعالیت های صنعتی مفید باشد؛ طرح پائین دست پتروشیمی در کشور در حال امکان سنجی است که در این راستا این شرکت نیز جهت شناسایی طرح ها فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی گفت: پتروشیمی لرستان یکی از طرح های بزرگ صنعتی لرستان است که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۸۸ در مجاورت شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد در زمینی به وسعت ۱۳۰ هکتار آغاز شده به لحاظ این که هدف نهایی شهرک های صنایع تکمیلی پتروشیمی، صادرات است، باید برنامه ریزی بلندمدت برای تولید، فروشٍ و سرمایه گذاری انجام شود.

وی اظهار داشت: در راستای شناسایی طرح های پایین دستی پتروشیمی در استان لرستان به عنوان یک استان مستعد در پروژه های پتروشیمی و بر اساس ماده ۱۵۶ قانون برنامه پنجم توسعه، شرکت ملی پتروشیمی ۸ طرح را جهت مطالعه امکان سنجی انتخاب کرده است.

" محمدی " با اشاره به این مطلب که در آینده ای نزدیک ۱۲ شهرک تخصصی صنایع تکمیلی در کشور ایجاد می شود، اظهار داشت: از این تعداد طرح ها، ۲ شهرک به استان لرستان اختصاص یافته که با توجه به افزایش سرمایه گذاری ها در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی آن زمینه برای جذب سرمایه گذاران بخش پتروشیمی در استان فراهم است.

وی گفت: در راستای کاهش ریسک سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران، مطالعات امکان سنجی ۸ طرح منتخب از صنایع پایین دستی پتروشیمی تهیه و از طریق وب سایت شرکت در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مطالعات امکان سنجی طرح تولید ظروف تزریقی بسته بندی دارو، فیلم ۵ لایه بهداشتی از پلی اتیلن، فوم پلی اتیلن، لوله های فشار قوی توزیع گاز – آب و فاضلاب پلی اتیلن، ورق پلی اتیلن، ظروف تزریقی بسته بندی مواد غذایی، ژئو ممبرین و پروفیل پلی اتیلن از جمله طرحهای منتخب می باشند.

محمدی گفت: باتوجه به اینکه شرکت پتروشیمی لرستان درآینده ای نزدیک محصولات مختلف پلی اتیلن سبک، سنگین و خطی به ظرفیت ۳۳۰ هزار تن را تولید خواهدکرد، ایجاد شهرک تخصصی صنایع پائین دستی مجموعه فوق بدیهی به نظرمی رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز