خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

سیر صعودی ابتلا به آنفلوآنزا در استان مرکزی / روند ابتلا به کرونا نزولی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۲۷۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه روند صعودی بیماری آنفلوآنزا باعث شده تا تعداد مراجعان به مراکز درمانی افزایش یابد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به آنفلوآنزا و سرماخوردگی روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی افزود: با توجه به برودت هوا و بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا مراجعه افراد به مراکز درمانی روند افزایشی دارد، اما حال عمومی مراجعان مساعد است و میزان بستری بسیار محدود و جزئی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هر چند در شرایط کنونی شاهد ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی هستیم، اما ابتلا به این بیماری در استان مرکزی روند نزولی دارد. شیوع و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان به حالت پایدار درآمده و نگران کننده نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موج جدید کرونا بدون بحران و با حداقل موارد ابتلا عبور کرده‌ایم. حتی مورد فوتی نیز به ثبت نرسیده است و روند ابتلا سیر نزولی دارد.

علیمحمدی با اشاره به ضرورت استفاده از شیوه‌نامه‌های بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به ویژه برای کودکان، خردسالان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای ضروری است.

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز بیان داشت: چنانچه 6 ماه از آخرین تزریق واکسن کرونای افراد گذشته باشد، باید نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن اقدام کنند تا سطح ایمنی بدن آنها در برابر ویروس افزایش یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز