خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

افزایش 20 درصدی شیوع آنفلوآنزا در استان مرکزی / سویه جدید آنفلوآنزا (H1N2) موجب شده تا شمار بیماران افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۳۹۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با سرد شدن هوا و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان، شیوع آنفلوآنزا نیز 10 تا 20 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا شجاعی افزود: افزایش ابتلا به بیماری فصلی آنفلوآنزا موجب شد تا بخش‌های تخصصی شامل قلب، چشم و گوش و حلق و بینی بیمارستان امیرکبیر اراک برای درمان بیماران آنفلوآنزا کودکان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اکنون بیمارستان امیرکبیر اراک به کودکان مبتلا به آنفلوآنزا خدمات درمانی ارائه می‌کند و برخی از کودکان پس از ترخیص، ادامه درمان را با مشورت پزشک متخصص و تحت نظر والدین دنبال می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: سویه جدید آنفلوآنزا (H1N2) در این استان موجب شده تا شمار بیماران به ویژه کودکان افزایش پیدا کند و مانند هر سال این بیماری فصلی شیوع یابد.

شجاعی تصریح کرد: تنها راه درمان بیماری فصلی پیشگیری است و خانواده‌هایی که افراد مبتلا دارند، باید تلاش کنند تا با دوری از تجمعات و حضور پیدا نکردن دانش‌آموز در کلاس درس، زنجیره انتقال را قطع کنند.

وی بیان داشت: تاکنون هیچگونه مورد فوت در خصوص ابتلا به آنفلوآنزا در استان مرکزی گزارش نشده و مردم می‌توانند با رعایت بهداشت، خود را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: مهم‌ترین علایم آنفلوآنزا، تب و لرز، سرفه، تنگی نفس، بی‌حالی شدید، بدن‌ درد و در برخی افراد علایم گوارشی مانند تهوع و استفراغ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز