خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان:

مرکزی با معضل قدیمی بودن ساختمان‌های بیمارستانی مواجه است/در زمان کمبود آنتی بیوتیک کمترین چالش را داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۶۸۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی با معضل قدیمی بودن ساختمان های بیمارستانی مواجه است، گفت: در حال حاضر 130 هزار مترمربع پروژه بیمارستانی در دست ساخت است و تمام تلاش ها بر مدار اتمام پروژه های در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا امانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: یکی از معضلات مهم فرسودن بودن ساختمانهای درمانی به بیمارستان امیرکبیر باز می گردد. در این راستا طرح جامع این بیمارستان و فضای مجموعه دانشگاه در منطقه سردشت در دست بررسی است تا بر این اساس بتوانیم برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا سعی می شود با کمک خیرین و وزارت بهداشت نوسازی بیمارستان امیرکبیر انجام شود، البته اجازه ساخت ساختمانهای بلند مرتبه در اطراف بیمارستان داده نشد. البته این موضوع روند نوسازی بیمارستان را در آینده با مشکل مواجه نخواهد کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه ها، بیمارستان ولیعصر اراک است که برخی از مشکلات این پروژه به تغییر پیمانکار بازمی گردد. اما با تلاش های انجام شده سرعت و شتاب خوبی به خود گرفته و به پیشرفت 85 درصدی رسیده و مشکلات مرتبط با پیمانکار قبل نیز رفع شده است.

امانی تصریح کرد: البته در رابطه با روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان ولیعصر درگیر مشکلات پیشین نشدیم و هر جا که ترک فعل و اقدامی خلاف قوانین انجام گرفت، موضوع به مراجع قضایی ارجاع شد. همچنین در کنار پیگیری برای تکمیل پروژه، موضوع تجهیز بیمارستان در حال پیگیری است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در پروژه طرح توسعه بیمارستان ولیعصر اراک بیش از 300 کارگر فعال هستند. همچنین 300 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بیمارستان مصوب شد و در این مقطع زمانی مشکل مالی وجود نخواهد داشت. بنابراین بیمارستان ولیعصر برای تکمیل و بهره‌برداری با کمبود منابع مالی مواجه نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: پروژه اورژانس سوانح و سوختگی به اتمام رسیده است، اما به دلیل مشکلات اداری تحویل نشده بود. اخیرا مشکلات موجود برطرف شده و ساختمان آن نیز تحویل شده و در حال تکمیل و تجهیز است. همچنین از ابتدای ماه آینده اورژانس این پروژه فعال می شود.

امانی ابراز داشت: در گام بعدی بخش سوختگی بیمارستان ولیعصر به مجموعه سردشت منتقل می شود و بخش عفونی این بیمارستان نیز توسعه می یابد. پروژه ساخت بیمارستان زنان و زایمان تا پایان سال خاتمه می یابد، پروژه بخش دیالیز پایان سال آینده به اتمام می رسد. سایر پروژه ها نیز در شهرستان ها در حال پیشرفت هستند.

وی به موضوع کمبود دارو اشاره داشت و اضافه کرد: علیرغم اینکه کشور درگیر کمبود دارو است، اما تمامی تلاش ها بر این است که حتما از تولیدات داخلی استفاده شود. البته در پیک هایی شدید بیماری واردات انجام می شود تا کشور درگیر کمبود نباشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی همچنین گفت: از محموله آنتی بیوتیک وارداتی به کشور، سهم استان دریافت شده است و کمبود خاصی در خصوص این دارو نداریم. البته با افزایش قیمت آنتی بیوتیک، شرکتهای تولیدی فعال شده اند و با واردات صورت گرفته، مشکل خاصی برای تأمین آن در استان نداریم.

امانی افزود: استان مرکزی در زمان کمبود آنتی بیوتیک در کشور، کمترین چالش را در این رابطه داشت و علیرغم اینکه شرکتهای توزیع زیادی در استان فعال نیستند، شرایط تحت مدیریت درآمد. البته در خصوص برخی اقلام با کمبود مواجه شدیم، اما در حال حاضر مراجعات بیماران در این خصوص کمتر شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز