خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

آنفلوآنزا در مرکزی شرایط کنترل شده‌ای دارد/ تاکنون هیچ بیماری در استان با ابتلا به آنفلوآنزا فوت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۸۷۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه شیوع آنفلوآنزا در استان با اتخاذ تدابیر لازم بهداشتی و درمانی، شرایط کنترل شده‌ای دارد، گفت: شمار افرادی که به علت ابتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه دارند نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی افزود: عمده افراد مبتلا به این بیماری فصلی در استان مرکزی، کودکان هستند که باید والدین نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک که از ابتلا جلوگیری می‌کند، بیشتر توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مبتلا به علائم سرماخوردگی باید در منزل استراحت کرده و از رفتن به مدرسه جداً خودداری کنند. مبتلایان باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی زنجیره انتقال به همکلاسی‌های خود را قطع کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ بیماری در این استان با ابتلا به آنفلوآنزا فوت نکرده است، اظهار داشت: آنفلوآنزا یک ماه زودتر از سال‌های گذشته در بین مردم به ویژه کودکان شیوع یافته است و بهترین راهکار بعد از ابتلا نیز استراحت و تغذیه مناسب است.

علیمحمدی با تأکید بر اینکه مردم باید با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی خود را از ابتلا به آنفلوآنزا مصون نگه دارند، تصریح کرد: دلیل همه‌گیری این بیماری با این میزان از حجم درگیری،‌ آن هم در ابتدای فصل پاییز، کاهش رعایت پروتکل ها بهداشتی از سوی مردم است.

وی بیان داشت: پس از کاهش همه گیری کرونا در روزهای اخیر مردم کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و از سوی دیگر برقراری حضوری مدارس و دانشگاه‌ها نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل گسترش بیماری‌های تنفسی در این روزها باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است، تأکید کرد: مهمترین علائم آنفلوآنزا تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، بی حالی شدید، بدن‌درد و در برخی افراد علائم گوارشی مانند تهوع و استفراغ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز