خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

روستاها در حوزه های مختلف کشور نقش غیر قابل انکاری دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۵۱۱

وزیر کشور گفت: روستاها در حوزه های مختلف کشور نقش غیر قابل انکاری دارند و قبل از انقلاب حتی روستاهایی که در نزدیک شهرها هم بودند.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی عصر یکشنبه در همایش دهیاران استان مازندران در ساری با تبریک دهه مبارک فجر، افزود: مناطق روستایی استان در تولید و فرهنگ سازی نقش غیر قابل انکاری دارند که این موضوع بسیار دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: روستاها در حوزه های مختلف کشور نقش غیر قابل انکاری دارند و قبل از انقلاب حتی روستاهایی که در نزدیک شهرها هم بودند از نظر آب، گاز و برق و بهداشت بسیار اسفناک بود و حدود ۷۰ درصد مردمی که در آن مقطع در این مناطق زندگی می کردند، شرایط بسیار بدی داشتند.

وزیر کشور بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به روستاها شد و شاید روستای بسیار کمی داشته باشیم که دارای آب و برق و گاز نباشد.

وحیدی تصریح کرد: با این وجود مهاجرت از روستا به مناطق شهری در سال های گذشته قابل توجه بود و باید دلیل این موضوع را باید پیدا کنیم و آن را درمان کنیم و مهاجرت معکوس داشته باشیم.

وی ادامه داد: به طور حتم یکی از دلایل این موضوع شغل نداشتن جوانان در روستاها و توجه نکردن به فرهنگ روستایی است و باید گفت ظرفیت های خوبی در کشور داریم که باید فرهنگ و اقتصاد این مناطق را احیا کنیم.

وزیر کشور گفت: بسیار خوشحال کننده است که در برخی از روستاهای استان با فرهنگ کار و تلاش با ایده پردازی شغل ایجاد کردند و اکنون محصولات آنان به نقاط مختلف جهان حتی کشورهای اروپایی صادر می شود.

وحیدی افزود: برخی از این روستاها جمعیت آن درصدد رفتن به مناطق شهری بودند اما با ایجاد شغل و همدلی و حفظ آداب و رسوم مناطق اکنون جمعیت در روستاها ماندگار شد.

وی ادامه داد: با همدلی جمعیت را در مناطق روستایی نگه داریم چراکه حضور روستاییان در مناطق شهری و کلان شهرها جزو سیاست های نظام نیست بلکه باید بیش از پیش به مناطق روستایی توجه شود.

وزیر کشور بیان کرد: ۴۷ مسوولیت برعهده دهیاران است و در وزارت کشور قرارگاه جهادی توسعه روستایی ایجاد شده است و دهیاران باید با برنامه ریزی اصولی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز