خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

زیرساخت‌های تئاتر در قزوین با کمبود جدی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۶۵۹

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین گفت: درحال حاضر امکانات و زیرساخت‌های تئاتر در استان با محدودیت و کمبود مواجه است و در طول زمان نه تنها امکاناتی ساخته نشده بلکه فضاهای موجود هم کاهش پیدا گرده است.

کیوان حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت تئاتر در استان گفت: هنرمندان استان با وجود اینکه امکانات مناسبی در اختیار ندارند، توانسته‌اند در جشنواره‌های مختلف درخشش داشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین عنوان کرد: از سال 68 در عرصه هنر بودم و با این فضا آشنایی دارم، در این مدت نه تنها امکاناتی ساخته نشده بلکه فضاهایی هم که وجود داشت مانند سالن هلال احمر و مدرسه رفیع ویران شده و درحال حاضر تنها تماشاخانه علامه رفیعی را داریم.

وی ادامه داد: درباره این تماشاخانه هم زمزمه‌هایی شنیده شده که ممکن است فعالیت در آن محدود شود؛ البته نهاد کتابخانه‌ها تا امروز با ما همکاری خوبه داشته و لازم است تفاهم نامه‌ای بین این نهاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد شود.

این مسئول درباره مجموعه تالار شهر گفت: ساخت و ساز مجموعه تالار شهر در حال انجام است و پیشرفت خوبی داشته، البته شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این پروژه را انجام دهد و عزم استانی می‌طلبد، همچنین هنوز این نگرانی وجود دارد که درصورت اتمام پروژه هم متولی آن چه کسی خواهد بود و مجموعه هنرمندان تئاتر چگونه از آن استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما هنرستان هنرهای زیبا و هنرمندانی داریم که برای فعالیت به فضا نیاز دارند و فعالیت‌های هنری آن‌ها می‌تواند به انواع مختلف  رگه‌های خشونت در جامعه را کاهش دهد.

حبیبی عنوان کرد: تماشاچیان و علاقمندان به تئاتر هم اهمیت دارند، استقبال از آثار هم در استان خوب است، اما جذب مخاطب از یک طرف نیازمند داشتن فضای مناسب و قابل اعتماد است و از طرف دیگر خود هنرمندان هم باید تربیت نیروی متخصص و کاربلد داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای جلب حمایت از سال‌های گذشته بارها به بخش خصوصی و صاحبان صنایع مراجعه کردیم اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی به این حوزه ورود پیدا نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز