خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

اعمال نظر غیرکارشناسانه به جریان هنری لطمه وارد می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۳۸۵

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین گفت: هنرمندان نیاز به تخصص دارند، البته مردم هم می‌توانند نظر بدهند اما نباید از هنر به نفع خودمان استفاده کنیم؛ جامعه به فضای هنری نیاز دارد و اعمال نظر غیرکارشناسانه به جریان هنری لطمه می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این روزها شاهد اجرای اثرهای نمایشی راه یافته به جشنواره تئاتر فجر هستیم، این جشنواره بین المللی یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری است که هر سال هنرمندان عرصه نمایش برای اینکه در این جشنواره روی صحنه بروند، تلاش می‌کنند.

زبان هنر می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذاری داشته باشد؛ اما هنرمندان عرصه تئاتر مانند سایر حوزه‌ها با چالش‌ها و مشکلاتی رو به رو هستند و در سال جاری برخی اتفاقات، چالش‌های آن‌ها را افزایش داد که می‌توان آن را از ابعاد مختلف بررسی کرد.

کیوان حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت فعالیت هنری در فضای جامعه گفت: هنر می‌تواند موضوعات مختلف را در جامعه بیان کند و حتی مشکلات و چالش‌ها را به گوش مخاطبین و مسئولان برساند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین ادامه داد: هنرمندان باید بتوانند با فراهم شدن امکانات و حمایت‌هایی که از آن‌ها می‌شود در طول سال دست به تولید آثار بزنند، ما به تولید آثار خوب اجتماعی و کمدی نیاز داریم تا مخاطب از دیدن آن لذت ببرد و پیام را دریافت کند.

وی عنوان کرد: قصد ما هنرمندان تخریب نیست و آگاهی بخشی هدف ما است و می‌توان با زیبایی هنر، ایده و اندیشه را به جامعه تزریق کرد. 

این مسئول ادامه داد: با تعطیلی‌های بی پایه مخالف هستم، به پویایی هنر اعتقاد دارم و به نظرم هنرمندان باید بتوانند در چارچوب قانون دست به تولید آثار هنری بزنند و قانونمندی مورد تاکید ما است.

وی اظهار کرد: هر اتفاقی که در کشور می‌افتد خانواده فرهنگ و هنر خیلی ضرر می‌کند و ممکن است فعالان این عرصه از طرف افراد و رویکردهای مختلف مورد اتهام قرار گیرند، از هیچ طرف حمایت نمی‌شوند، این درحالی است که هنر، اندیشه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز