خبرگزاری کار ایران

قوامی خبر داد:

اجرای تئاتر آپارتمانی"نماپارتمان" در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۶۵۴

مدیر واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری قزوین از انتشار فراخوان رویداد تئاتر استانی با عنوان "نماپارتمان" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید قاسم قوامی از انتشار فراخوان رویداد تئاتر استانی با عنوان "نماپارتمان" خبر داد و گفت: این رویداد با هدف بسترسازی برای رشد و اعتلای هنر‌های نمایشی و گسترش فعالیت‌های هنری گروه‌های جوان و نوجوان با محوریت شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال متون نمایشنامه‌ای پایان مهر ۱۴۰۱ است، افزود: بعد از پایان مهلت ارسال متون و طرح‌های نمایشنامه داوطلبین، آثار توسط هیئت بازخوان و داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و تا پایان اسفند ماه در سه مرحله به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیر واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این نمایشنامه‌ها ۹ مکان از اقصی نقاط مجتمع‌های مسکونی در استان قزوین از قبیل پارکینک، حیاط، راه‌پله، اتاق مهمان، پشت‌بام، پیلوت و استخر در نظر گرفته شده است.

قوامی عنوان کرد: با این حرکت به دنبال احیای نوعی از تئاتر مردمی با رویکرد تلاش برای رسانه‌ای کردن هنرنمایش تحت عنوان تئاتر آپارتمانی"نماپارتمان" هستیم.

وی با اشاره به پیشینه برگزاری نمایشنامه‌های آپارتمانی گفت: در گذشته در ایران نمایشنامه‌های سنتی خانگی در قالب خیمه‌شب‌بازی، تعزیه، نقالی و نمایش‌های زنانه در ادوار مختلف در منازل مردم برگزار می‌شد که می‌توان به نمایش روحوضی یا تخت حوضی اشاره کرد.

مدیر واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: هدف از اجرای تئاتر‌های آپارتمانی پرداختن به دغدغه‌های امروز جامعه و خانواده‌ها و رعایت حقوق شهروندی است.

وی اذعان کرد: در برگزاری این نوع تئاتر‌ها به دنبال اجرای پرطمطراق و حرفه‌ای، استفاده از امکانات پیشرفته، صحنه و لباس و نورپردازی کافی نیستیم بلکه هدف ما اجرای نمایشنامه‌هایی در طراز تئاتر‌های سنتی و قهوه‌خانه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز