خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان :

اشتغال زایی داشتیم اما باید راستی آزمایی شود/لرستان چهارم تا ششم بهمن ماه میزبان بازرگانان عراقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۱۷۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت :با توجه به اشتغال ثبت شده استان در سامانه رصد این اشتغال باید راست آزمایی شود .

به گزارش ایلنا ، سیروس ابراهیمی در نشست با اصحاب رسانه درباره وضعیت اشتغال استان اشاره کرد و اظهار داشت :: بدون تردید با احیا و توسعه ی واحدهای تولیدی که ظرف یک سال گذشته در استان داشتیم اشتغال زایی انجام شده است. 

وی افزود: این در شرایطی است که تا کنون ۲۸ هزار مورد اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است که باید راستی آزمایی شوند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تاکید کرد: ملاک ما برای اشتغال لیست افراد بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی است که آمار درستی از اشتغال را نشان می دهد. 

وی در خصوص اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۷۰ درصد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

ابراهیمی همچنین به برخی از اقدامات دولت سیزدهم در رونق صنعتی و تولید استان اشاره کرد و ابراز کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی از حالت راکد و نیمه تعطیل خارج و به شرایط کاملا فعال خود بازگشته اند.  

وی گفت: در همین دولت از ابتدای آغاز فعالیت تا به امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان سرمایه گذاری شده است که رقم قابل توجهی است.

لزوم توسعه صادرات و نقش آن در توسعه اقتصاد استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در ادامه به لزوم مقوله صادرات در استان و نقش آن در رشد اقتصادی پرداخته و عنوان کرد: تولید کنندگان استان به ویژه کشاورزان باید به مسائل روز صادرات آشنا شوند چرا که این موضوع یکی از دغدغه های اصلی حوزه اقتصاد استان است. 

ابراهیمی تصریح کرد: خوشبختانه مجوز صادرات هوایی برای تولیدات استان در دست اخذ است. 

وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات استان در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۶۰ قلم محصول به وزن ۷۵۰ تن و ارزش ۳۹۹میلیون دلار از استان صادر شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: این در شرایطی است که این رقم تا پایان دی ماه گذشته ۵۵۰ میلیون تن اما با ۱۰ درصد افزایش ارزش بوده است

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که حجم تولیدات قابل صادرات در استان بسیار بیش تر از این آمار است اما به دلیل استفاده از برندهای خاص از طریق گمرک استان های دیگر صادر می شوند.

لرستان چهارم تا ششم بهمن ماه میزبان بازرگانان کشور عراق

معاون استانداری لرستان به برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها با حضور بازرگانان و تولید کنندگان از سایر استان ها و کشور های دیگر زمینه ی رونق و توسعه اقتصادی استان را فراهم می کند.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادرات از چهارم تا ششم بهمن کرد: در این نمایشگاه ۳۷ بازرگان از استان های اربیل، نجف، سلیمانیه و حلبچه کشور عراق حضور خواهند داشت.  

وی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب ۶۵ غرفه دایر خواهد شد که در آن ۱۱۰ واحد اقتصادی و تولیدی فعال محصولات خود را برای تجارت با کشور همسایه و سایر استانها معرفی خواهند کرد.  

معاون استانداری لرستان تصریح کرد: این محصولات در زمینه های صنعتی، دارویی، کشاورزی، دامی وگردشگری خواهند بود .

ابراهیمی افزود: همچنین در این نمایشگاه تفاهم نامه تجاری مابین اتاق بازرگانی لرستان با سایر استان ها و تجار و بازرگانان کشور عراق به امضا خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز