خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حل مشکلات ترافیکی شهر ارومیه با توسعه حمل و نقل عمومی و محدودیت های ترافیکی/عامل اصلی ترافیک نبود پارکینگ و تجمیع ادارات و مدارس در هسته مرکزی و بافت فرسوده شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۳۴

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل شهر ارومیه ترافیک است گفت: ترافیک شهر ارومیه با توسعه حمل و نقل عمومی و محدودیت های ترافیکی قابل حل است.

مرتضی بهرام در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اصلی‌ترین مشکل شهر ارومیه را ترافیک عنوان کرد و گفت: وجود چندین مدرسه غیر انتفاعی در پر ترددترین خیابان شهر همچنین وجود ادارات و مجموعه های خدمات رسان در هسته مرکزی شهر موجب بروز ترافیک در ساعاتی از شبانه روز در این مناطق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، مشکل ترافیک شهر ارومیه با توسعه حمل و نقل عمومی و محدودیت های ترافیکی قابل حل است گفت: همچنین انتقال ادارات و مجموعه‌های خدمات رسان از هسته مرکزی شهر به حاشیه های الحاقی شهر و کمر بندی می تواند از بار ترافیکی این مناطق بکاهد.

بهرام ادامه داد: راه حل کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری در ارومیه، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و راه اندازی اتوبوس های بی ار تی و تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه, از خرید ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید خبر داد و گفت: همچنین ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز توسط همکاران شهرداری بازسازی شده که با ورود این اتوبوس ها ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بهبود خواهد یافت.

بهرام، در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت  و ساز بدون ضابطه در شهر اشاره کرد و گفت: در ۱۰ سال اخیر ساخت و سازهایی با سطح اشغال صد در صد و بدون پارکینگ در خیابان حسنی صورت گرفته است که باعث ایجاد ترافیک در ساعات بعد از ظهر تا اواخر شب در این خیابان شده است.

وی افزود: نبود زیر ساخت مناسب حمل و نقل عمومی، تجمع مدارس غیر انتفاعی و مطب پزشکان در خیابان های حسنی و شهید بهشتی  از مهمترین عوامل ایجاد ترافیک در این شهر است.

وی افزود: برای کاهش بار ترافیکی شهر با مطالعات انجام شده تا یک سال آینده مسیر های ویژه تردد در شهر  راه اندازی و محدوده های ترافیکی شهری گسترش پیدا خواهد کرد و همچنین در خیابان های پرترافیک شهر مخصوصا در خیابان حسنی پارکینگ های طبقاتی راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز