خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین:

ساماندهی دولتخانه صفوی قزوین به نارضایتی مردم منجر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۹۲۷

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر قزوین گفت: متاسفانه مشکلات ناشی از اجرای کند پروژه ساماندهی دولتخانه صفوی در محدوده سبزه میدان مردم را بسیار آزرده و در این پروژه نقش بی بدیل و رضایت مردم دیده نشده است و در انتخاب فصل و زمان اجرای طرح با بدسلیقگی مواجه هستیم و ادامه آن به بازنگری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مهدیخانی در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، گفت: گسترش سریع شهرها باعث بروز معضلاتی چون رشد ابعاد کالبدی شهرها، تداوم ساخت و ساز در زمین‌های آسیب پذیر یا بروز ناهنجاری‌های ترافیکی شده است و شهر قزوین نیز متاسفانه از این رویه بی‌بهره نمانده است که متاسفانه اوج آن را در این روزها در پروژه میدان آزادی ملاحظه می‌کنید.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: طرح ساماندهی دولتخانه صفوی  در محدوده سبزه میدان به‌عنوان یک فضای شهری از سالیان پیش در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است، هویتی ناشی از تحولات وسیع جهانی و ملی که در دوران صفوی، قاجار و ستمشاهی پهلوی و نظام کریمه جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: سبزه میدان در شرایط حاضر به طور قطع، مرکزی‌ترین فضای شهری قزوین و میدان اصلی و با هویت تاریخی آن است.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: این میدان، در یکی از پر ازدحام‌ترین گره‌های ترافیکی شهر واقع شده و از آنجایی که در بافت تاریخی نیز قرار دارد، بهترین محل برای آغاز ساماندهی شامل آرام سازی، بهسازی و کم کردن بار ترافیک ساختار شهر قزوین بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به قرارگیری این میدان در میان شریان‌های ارتباطی مهمی که شمال، جنوب، شرق و غرب قزوین را به هم وصل می‌کند، با چالش‌های کلانی روبه‌رو است.

مهدیخانی ادامه داد: در مورد موضوعات فنی و معماری پروژه طرح ساماندهی دولتخانه صفوی در مجال دیگری و با حضور متخصصین سخن خواهیم گفت؛ اما تا همین جا باید به عرض برسانم که این طرح به هیچ وجه انتظارات اینجانب را برآورده ننموده است و قطعاً به بازنگری و تایید مراجع دانشگاهی نیز نیاز دارد.

وی عنوان کرد: از موضوعات دیگری که در این پروژه مغفول باقی مانده است، تعیین مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها و تغییر مسیر خودروهای همگانی است، ای کاش قبل از آنکه پروژه آغاز می‌شد برای موارد فوق الذکر تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر قزوین ادامه داد: وضعیت مالی پروژه نیز نیازمند شفاف سازی است و برای اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مشخص نیست این پروژه با چه رقمی و تا چه زمانی به طول خواهد انجامید،  کاربری‌های تجاری و اداری متنوع اطراف میدان نیز بر ازدحام و اغتشاش آن افزوده است، هرچند که تنوع کاربری‌های اطراف یک میدان می‌تواند فضای آن را زنده و پویا نگاه دارد، اما در این میدان ترافیک سواره عبوری و فقدان دسترسی به پارکینگ باعث ایجاد اغتشاش و آلودگی‌های محیطی شده است.

وی بیان کرد: در چنین فضایی از دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز و همچنین پلیس راهور نیز انتظار بیشتری برای همراهی داشته‌ایم که متاسفانه محقق نشده است.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: انتظار اینگونه است که چنین پروژه‌هایی به صورت شبانه روزی و با اقدام جهادی جمع و افتتاح شود، در حالیکه متاسفانه ضعف مشهود پیمانکار پروژه، باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است.

مهدیخانی گفت: در انتها با توجه به شناختی که شهردار قزوین داردم، خواهشمندم در این موضوع شخصاً ورود کرده تا از اتلاف وقت و هزینه مردم بیشتر جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز