خبرگزاری کار ایران

در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم مطرح شد؛

ممانعت از اجرای ترک تشریفات به طور جدی پیگیری شود/ مخالف پل سازی‌هایی هستم که بدون نگاه کارشناسانه اجرا می‌شوند/ تحول فرهنگی و ورزشی در سطح شهر قزوین+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۸۰۲

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین گفت: یکی از مشکلات موجود در حوزه شهری پروژه و قردادهایی هستند که بصورت ترک تشریفات به افراد خاص واگذار می‌شود؛ می‌توان با ممانعت از انجام این کار جلوی هدر رفت هزینه را گرفت و این اعتبارات را در جاهایی که نیاز است به کار برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، زهرا علیخانی با حضور در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم گفت: در زمینه روانشناسی بالینی تحصیل داشته و مدرس دانشگاه هستم از جبهه اصلاحات قزوین برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شورای شهر کاندیدا شدم.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین درباه نقش شورای شهر در فرهنگ ابراز کرد: شورای شهر متولی فرهنگ و هنر است؛ ما دوران جنگ را که سپری کردیم پس از پایان دفاع مقدس وارد دوران سازندگی شدیم و شهرداری‌ها به سمت تغییر کابری‌ها و مجوزهای لازم برای سازندگی شهر و عمران و آبادادنی پیش رفتد و پس از یک برهه به این رسیدند که باید در حوزه فرهنگ نیز ورود پیدا کنند و از دهه 70 به بعد سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی نیز به شهرداری اضافه شد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی، ورزشی و شهرداری متولی امر فرهنگسازی، اجتماعی و ورزشی شد، وقتی شورای شهر با شهرداری‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه آن همکاری لازم را داشته و پیشنهاد، طرح و بودجه لازم را مصوب می‌کند، پس می‌تواند در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز ورود پیدا کند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین تاکید کرد: تعهد می‌دهم که شورای این دوره به مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: از دیرباز شهرداری بصورت سازمان خدمات رسان و مسئول جمع آوری زباله، پاکسازی شهر و متولی خدمات عمرانی معرفی شده؛ اما در حوزه فرهنگی خیلی کار نشده و از این امر غافل شده‌ایم و فعالیت‌ها صرفا به تصویب بودجه و ساخت فرهنگ‌سرا و کتابخانه در سطح شهر بسنده شده، این درصورتی است که کار فرهنگی صرفا انجام این نوع امور نیست و به زیرساخت‌هاتی نیاز دارد که باید در شورای شهر پیگیری شود.

علیخانی عنوان کرد: تاکنون متخصصین عمران، شهرسازی و معماری در شورای شهر مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ اما در حوزه فرهنگی چنین تخصصی که به کار فرهنگی خوب و با کیفیت منجر شود دیده نشده؛ بنابراین لازم است این به موضوع بیشتر توجه کرده و زیر ساخت‌های فرهنگی را ارتقا داد.

وی ادامه  داد: شورای شهر در راستای اقدامات فرهنگی به  هنرمندان نیاز جدی دارد، باید سعی کنیم شهروندان را به سمت سلامت جسمانی و روانی شیب داده و نشاط را در جامعه فراهم کنیم و یکی از ابزارهای ایجاد نشاط در شهر ورود هنرمندان در عرصه‌های مختلف است که تا امروز با اقبال بالایی از طرف مردم همراه بوده است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین اظهار کرد: مطالعات زیادی در حمل و نقل شهر قزوین انجام شده و وضعیت ترافیکی شهر در آینده و وضعیت کنونی از قبل پیش بینی شده و  در این راستا طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در شورای عالی حمل و نقل کشور تصویب شده و 49 نقطه از شهر برای روان سازی ترافیک در نظر گرفته شده اما برای اجرای کامل به زیرساخت‌هایی نیاز دارد.

نگاه عملگرایانه به ترویج دوچرخه سواری و حل مشکلات ترافیکی

وی درباره پل سازی‌های شهر قزوین گفت: هر طرح مصوب ممکن است چالش‌هایی را به همراه داشته باشد، در ایجاد پل‌ها باغستان قزوین دیده نشد، ورود پل و بزرگراه از داخل باغستان باعث تکه تکه کردن آن شده و مشکلات عدیده‌ای برای باغدان ایجاد کرد و با مخالفت زیادی روبه رو شد، من هم با این طرح مخالفم اما چاره‌ای جز ادامه نداریم؛ چرا که از نظر عقلانی توقف آن به خاطر هزینه‌های گزافی که به شهرداری تحمیل کرده بیشتر از فایده داشتن به ضرر منجر می‌شود.

علیخانی عنوان کرد: باید در شورا با کمک استاندار و نمایندگان مجلس اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه مصوب کرده و از باغداران دعوت کنیم در این طرح حضور داشته باشند تا کار به شکلی پیش رود که کمترین آسیب به باغداران و باغستان برسد و ضمن اجرای خوب به مشکل ترافیکی قزوین کمک کند.

وی تاکید کرد: به طور قطع با هر پروژه و طرحی که بدون بررسی اولیه و کارشناسی دقیق و بدون نظرخواهی از مردم و شهروندان اجرا شوند مخالفم که یکی از آن‌ها ساخت پل در سطح شهر است که مشکلات بسیاری ایجاد کرده و حتی به نقل مکان تعدادی از شهروندان منجر شده است که از نظر اجتماعی آسیب‌هایی را به همراه داشته است؛ همچنین افزایش یا کاهش قیمت املاک در مناطقی که پل زده شده نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نامزد انتخاباتی ششمین دوره شورای شهر قزوین ادامه داد: پل زیر گذری که از سمت سپه و راه ری به راه آهن می‌خورد و راه آهن و جنوب شهر را از شهر جدا کرده و این بخش مانند شهرکی جدا از شهر شده و از رشد عمرانی و شهرسازی عقب مانده است؛ درواقع این طرح و پل بدون نظر کارشناسی انجام شده است.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که در شهر هر پروژه‌ای که بدون نظر خواهی از مردم اجرا شود مردم آن پروژه را از خود ندانسته و به آن انتقاد دارند که پل سازی‌ها یک نمونه از آن است.

علیخانی درباره تاثیر دوچرخه در حمل و نقل گفت: دوچرخه جزء وسایل حمل و نقل پاک در شهرهای بزرگ است و باید آن را ترویج کنیم؛ اما این اقدام نباید بصورت شعارگونه و تبلیغاتی باشد، چنانچه در گذشته شاهد بودیم مسیر دوچرخه در سطح شهر به گذاشتن سازه فلزی به شکل تبلیغاتی ایجاد شده و هزینه زیادی را به شهرداری وارد کرد و فایده‌ای هم نداشت.

وی ادامه داد: می‌توان طرح‌هایی را با کمک افراد متخصص و خبره مصوب کرد تا دوچرخه سواری را در شهر ترویج دهیم، تغییر رنگ آسفالت و استفاده از علائم ترافیکی به شکلی که برای دوچرخه سواری محیط خوبی فراهم شود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین ابراز کرد: می‌توان زیرساختی فراهم کرد تا از نظر شرعی و مذهبی نیز شرایطی فراهم شود که تمام اقشار شهر در حمل و نقل شهری از دوچرخه استفاد کرده و از این طریق آلودگی سطح شهر کاهش پیدا کرده و به داشتن شهر پاک و سالم کمک کنیم.

ورود جدی شورای ششم به فرهنگ و ورزش

وی درباره پروژه‌های نیمه تمام شهر گفت: برخی تصمیماتی که در دوره‌های پیشین گرفته شده بسیار خوب  بوده و برخی نیز با چالش‌هایی همراه است که پل ابوترابی، باریک بین و امام رضا(ع) از جمله آن‌ها هستند و باید حل شود.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین ادامه داد: پروژه‌های خوبی داریم که باید در اولیت کاری قرار گیرد که تئاتر شهر داخل پارک ملت و ساختمان نیمه کاره شهرداری  از جمله آن‌ها است؛ تکمیل نبودن این ساختنمان هزینه بالایی را وارد می‌کند اگر این ساختمان به پایان برسد بسیاری از مشکلات پرسنل شهرداری نیز حل و فصل می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات پروژه و قردادهایی هستند که بصورت ترک تشریفات به افراد خاص واگذار می‌شود؛ اگر در شورای ششم خوب عمل کرده و مانع از این قراردادها شویم حتی ممکن است اعتبارات شهردای زیاد هم بیاید؛ در واقع لزومی نداشته که برای بسیاری از این موارد هزینه شود و می‌توان جلوی هدر رفت هزینه را گرفت و این اعتبارات را در جاهایی که نیاز است به کار برد.

علیخانی ابراز کرد: ورزش سلامت جسم، روح  و تصمیم درست را به همراه دارد که به داشتن شهر سالم کمک می‌کن، شورای ششم می‌تواند خیلی تاثیر گذار بوده و در حوزه ورزش ورود پیدا کند و طرح‌های پیشین را پیگیری کرده و ادامه دهد؛ همچنین شناسیایی استعدادهای ورزشی و قهرمان پروری نیز مورد توجه قرار مکی‌گیرد.

وی ادامه داد: قوم می‌دهم شورای ششم در حوزه فرهنگ و ورزش ورود جدی داشته و افزایش فضاهای فرهنگی طوری باشد که ذهنیت شکل گرفته مبنی بر صرف خدمات رسان بودن و پرداختن به موضوعات عمرانی از بین برود و بدانیم که شهرداری می‌تواند ارائه دهنده خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی باشد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین درباره مدیریت بدون پول اظهار کرد: اجزای اصلی مدیریت شامل اطلاعات، منابع و برنامه است و وقتی پول نباشد در قسمت منابع مشکل داریم؛ البته منابع صرفا پول نیست و گاهی ارزش نیروی انسانی از پول نیز بیشتر است  و با نیروی متعهد می‌توان درآمد پایداری ایجاد کرده و مشکل بی پولی را حل کرد.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار بگیرد

وی در ادامه درباره دوران پساکرونا بیان کرد: کرونا در زندگی ما پدیده جالبی بود که اتفاقاتی از جمله تغییر سبک زندگی و اتخاذ شیوه‌های نوین را رقم زده و باعث شد برنامه ریزی برای زندگی بهتر شود؛ البته مشکلاتی را نیز ایجاد کرد که لازم است در شورای ششم با هماهنگ کردن سازمان‌های ذیربط مشکل پساکرونا را حل کنیم.

علیخانی درباره پروژه‌های نیمه تمام اظهار کرد: در اولیت قرار دادن اتمام پروژه‌های نیمه تمام  ضرورت دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ابراز کرد: شورای شهر می‌تواند در قسمت هماهنگی‌ها خوب عمل کند و می‌توان سازمان‌هایی که نسبت به هم ذی‌نفع هستند را باهم هاهنگ کرده تا بار اضافه به شهرداری تحمیل نشود و منابع از سایر موارد تامین شود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  درباه پسکاند شهری عنوان کرد: در راستای پسماند شهری موضوع سایت محمد آباد، تفکیک زباله از مبدا و زباله‌‎های بیمارستانی و عفونی مطرح است، باید اقدامات دوره قبل را بررسی کرد و دید چه مشکلاتی پپیش پای اجرای طرح‌ها وجود دارد و در راستای حل آن‌ها قدم برداشت تا مشکل پسماند در قزوین مرتفع شود.

علیخانی در پایان گفت: مردم عزیز شهر قزوین انشاء الله با حمایت‌های شما طوری عمل خواهیم کرد که شهری درخور شان شما بسازیم.

 

حجم ویدیو: ۲۳۷.۹۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۲۴:۲۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز