خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک:

ماشین‌سازی تنها با 25 درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کند / در اجرای طرح‌های عمرانی داخل و خارج استان مرکزی ماشین‌سازی بی‌نصیب بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۷۲۹

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک با ابراز تأسف از اینکه این شرکت تنها با 25 درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کند و 75 درصد ظرفیت این صنعت حیاتی و اساسی بلااستفاده و خالی مانده است، گفت: با انتقال سهام ماشین‌سازی به مپنا، از 4200 نیروی کار مشغول در این شرکت، اکنون تنها 2000 نیرو اشتغال دارند که نه تنها اشتغال جدیدی ایجاد نشده، بلکه فرصت‌های کاری این شرکت نیز کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا سرایی در نشست بررسی وضعیت شرکت ماشین‌سازی اراک و در جریان بازدید مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از این شرکت، افزود: بسیاری از تجهیزات صنعتی کشور برای نخستین بار در این شرکت طراحی و ساخته شده، اما هیچ کدام از این تولیدات، ثبت مالکیت معنوی نشده است. همچنین از سوی دیگر ماشین‌سازی در طرح‌های اقتصادی، در منطقه مکران سهمی ندارد و در حوزه صنایع دریایی و بندری نقشی ایفا نمی‌کند.

وی ادامه داد: در سطح ملی تجهیزات و تولیداتی به کشور وارد می‌شود که شرکت ماشین‌سازی اراک قادر به تولید آن است. این شرکت از نظر فرهنگ سازمانی، خود را بی‌نیاز از بازاریابی می‌داند. اما با اتفاقاتی که در حوزه واردات رخ می‌دهد، در ماه‌های اخیر سعی شده تا ظرفیت ماشین‌سازی بیشتر معرفی شود. از سوی دیگر ظرفیت‌های طراحی و تولید این شرکت در سطح استان ناشناخته است و نیاز است به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک با انتقاد از اینکه در 10 سال گذشته تنها ساخت 2 تا 3 پل در استان مرکزی به ماشین‌سازی واگذار شده است، اظهار داشت: در اجرای طرح‌های عمرانی داخل و خارج استان نیز، این مجموعه صنعتی بی‌نصیب بوده است. این در حالی است که اکنون قادر هستیم بسیاری از تجهیزات در حوزه بندری، تجهیزات نفتی و انرژی‌های نوین را برای کشور تولید کنیم.

سرایی تصریح کرد: تجهیزات فرآیندی پتروشیمی‌ها تا سال گذشته بدون استثنا، از طریق منابع اروپایی، چینی و یا کره‌ای وارد می‌شد. اما برای نخستین بار، شرکت ماشین‌سازی اراک تجهیزات فرآیندی پتروشیمی‌ها را برای پروژه سیاف و دنا می سازد. همچنین امید است در پروژه‌های جدید در کشور اعم از پالایشگاهی، پتروشیمی و پتروپالایش که در حال انجام است، بتوانیم تجهیزات فرآیندی پتروشیمی‌ها را تولید کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر شرکت ماشین‌سازی اراک، 40 هزار میلیارد ریال قرارداد جاری دارد که با قراردادهای اخیر این میزان افزایش پیدا می‌کند. همچنین ماشین‌سازی ظرفیت لازم برای قراردادهای تولید 300 هزار میلیارد ریالی را دارد. سرریز این قراردادها برون‌سپاری در استان مرکزی است که می‌تواند اشتغال و توسعه دانش فنی را به همراه داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز