خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی خبر داد؛

تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی / کشور ایران در توسعه ساحل دریا عقب است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۷۱۵

استاندار مرکزی با اعلام این خبر که ستاد معین اقتصاد دریا در این استان تشکیل شده است، گفت: مسئولان و مدیران صنایع این استان به سواحل مکران سفر خواهند داشت. در راستای برقراری توسعه روابط اقتصادی استان مرکزی با منطقه مکران، هفته سوم یا پایانی بهمن‌ماه سال جاری این سفر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست بررسی وضعیت شرکت ماشین‌سازی اراک که با حضور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور برگزار شد، افزود: ساحل دریا نقطه توسعه کشور محسوب می‌شود، اما کشور ایران در توسعه ساحل دریا عقب است. در این راستا توجه به این موضوع موجب بروز اتفاقات خوبی در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دولتی، خصوصی و عمومی استان مرکزی باید با بهره‌گیری از ظرفیت یکدیگر، یک شرکت بزرگ تشکیل دهند تا از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت بیشتر کشور، به خصوص در حوزه اقتصاد دریا استفاده شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: صنایع بزرگ استان مرکزی اکنون در رده پیمانکاران دسته دوم، سوم و پنجم به شمار می‌روند که باید به پیمانکاران دسته اول کشور تبدیل شوند و همچنین وظیفه خود را در حوزه دریا، ساحل و جزایر انجام دهند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور و رتبه نخست در تولیدات صنعتی، نیازمند توسعه ظرفیت آموزش‌های مهارتی در تمام سطوح است و امید است در این خصوص با ایجاد تعاملات گسترده، گام‌های بلندی در راستای ارتقای حوزه صنعت و اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد دریا برداریم.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌سازی اراک در حوزه اقتصاد دریا نقش مؤثری دارد، بیان داشت: شرکت ماشین‌سازی اراک به عنوان یک ابرصنعت و واحد صنعتی صنعت‌ساز، یکی از مهمترین صنایع استان مرکزی است و از جایگاه ویژه‌ای در صنایع کشور و استان برخوردار است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: یکی از استثنایی‌ترین کارگاه‌های صنعتی کشور به لحاظ ابعاد و ظرفیت یکپارچه در اختیار شرکت ماشین‌سازی اراک با عنوان اولین صنعت سنگین کشور قرار دارد و فعال است.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف خصوصی، دولتی، عمومی و خارج از کشور و همچنین با روندی که اکنون شرکت ماشین‌سازی اراک در پیش گرفته است، می‌توان این شرکت را نه تنها به دوران شکوفایی گذشته بازگرداند، بلکه به چند گام جلوتر و فراتر از نقطه شکوفایی حرکت داد.

وی اضافه کرد: زمانی که شهر اراک 250 هزار نفر جمعیت داشت، 4200 در ماشین‌سازی مشغول به کار بودند. اما در حال حاضر با وجود جمعیت 650 هزار نفری این شهر، تنها 2000 نفر در این شرکت اشتغال دارند. در این راستا باید اقدامات لازم انجام شود تا ظرفیت اشتغال در این شرکت افزایش یابد.

استاندار مرکزی همچنین گفت: در هفته‌های گذشته نشست‌هایی در دفتر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور برگزار شده است. در این جلسات فعالیت‌های شرکت ماشین‌سازی اراک و روند پیشرفت پروژه‌های سفارش داده شده به این شرکت مورد بررسی قرار گفت که در این راستا اقداماتی باید انجام شود.

مخلص‌الائمه افزود: نوسازی تجهیزات این شرکت باید مبتنی بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانش‌بنیان کشور و استان صورت گیرد و آن بخش که مبتنی بر استفاده از توان خارج کشور است باید بر اساس درآمد ماشین‌سازی باشد.

وی ادامه داد: تحقق این فرایند، مستلزم ارتقای ظرفیت و همچنین استفاده از ظرفیت مازاد شرکت ماشین‌سازی است. امید است با درایت مدیرعامل صندوق و هلدینگ‌های مربوطه بتوانیم ظرفیت را فعال کنیم. 

تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی / کشور ایران در توسعه ساحل دریا عقب است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز