خبرگزاری کار ایران

نماینده پلدختر:

۴۰۰ هکتار از اراضی مردم در سیل پلدختر ۱۰۰ درصد تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۹۵۳

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰۰ هکتار از اراضی مردم ۱۰۰ درصد تخریب شد و تاکنون جبران خسارت نشده است.

به گزارش ایلنا، سید حمیدرضا کاظمی در نشست وزیر جهاد کشاورزی با اتحادیه‌های باغداران، دامداران، کشاورزان، آبزی پروران و اصناف با اشاره به اینکه شهرستان پل‌دختر با ۳۳۰ روستا سومین شهرستان پهناور لرستان است، اظهار داشت: شهرستان پل‌دختر با ۶۰ درصد جمعیت روستایی در حوزه کشاورزی و دامپروری حرف زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه پلدختر در زمان جنگ ۷۲ بار مورد حمله دشمن قرار گرفت و ۳۳۶ شهید تقدیم انقلاب کرد، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به ابن مردم بشود  افزود: سیل ۹۸ خسارت‌های قابل توجهی به زیر بخش کشاورزی وارد کرده که فقط ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مردم ۱۰۰ درصد تخریب شد و تاکنون جبران خسارت نشده است، پیشنهاد ما برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم سود است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات ما استمهال وام کشاورزانی است که بر اثر سیل متحمل خسارت شده‌اند، گفت: احداث سدهای «چول‌هول» و سد «بن لار» در این شهرستان ضروری است، همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری همچنین سدهای خاکی و ملاتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کاظمی با بیان اینکه بر اثر سیل جاده بین مزارع و کانال‌های آب بر متحمل خسارت شدند اما تاکنون این خسارت جبران نشده است، خاطر نشان کرد : برای رفع مشکل جاده‌های بین مزارع و کانال‌های آب بر به ماشین آلات راهسازی نیاز است.

وی با بیان اینکه خشکسالی خسارت جدی به باغداران، دامداران و کشاورزان وارد کرد، افزود: پیشنهاد و مطالبه ما استمهال وام‌های کشاورزانی است که بر اثر خشکسالی متحمل خسارت شده‌اند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، بر تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ شهرستان تاکید کرد و گفت: هفت ایستگاه پمپاژ پل‌دختر داریم که بر اثر سیل تخریب شدند، انتظار داریم اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص داده شود.

کاظمی با اشاره به وجود ۱۵ هزار جمعیت عشایری ثابت و مهاجر پل‌دختر با دو میلیون رأس دام سبک، اظهار کرد: پیشنهاد ما ارتقای اداره امور عشایری پل‌دختر به اداره کل است.

وی در ادامه بر تأمین تسهیلات مورد نیاز کشاورزان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی تاکید کرد و افزود: انتظار ما افزایش تسهیلات و سهمیه استان برای خرید تجهیزات کشاورزی است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به وجود دو هزار باغات انجیر و صیفی کاری در شهرستان توقع ما تشکیل تعاونی برای کاهش دلالی در بازار محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز