خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خبرداد؛

تخریب بیش از ۵۰ درصدی ۴۸ واحد مسکونی در زلزله خوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۷۸۹

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: در زلزله ۲۸ دی ماه خوی ۴۸ واحد مسکونی با خسارت بالای ۵۰ درصد نیازمند احداث هستند.

به گزارش ایلنا، جعفر برزگر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نتیجه ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته در خصوص میزان خسارت‌های زلزله ۵.۴ ریشتری منطقه فیرورق خوی گفت: طبق بررسی‌ها، ۴۸ واحد با بیش از ۵۰ درصد تخریب، نیازمند بازسازی هستند.

 برزگر افزود: تاکنون از مجموع ۸۵۴ واحد مسکونی ارزیابی شده، ۶۸۳ واحد مسکونی خسارتی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد دیده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۳۵ واحد مسکونی با خسارت زیر ۵۰ درصد نیازمند تعمیر و ۴۸ واحد مسکونی با خسارت بالای ۵۰ درصد نیازمند احداث هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: به علت اینکه پیشتر طرح مقاوم سازی مساکن روستایی در بخش قابل توجهی از منطقه اجرایی شده، میزان خسارت‌ها کم بوده است.

برزگر از افزایش اکیپ های ارزیابی در مناطق زلزله زده خوی خبر داد و گفت: ۱۵ اکیپ ارزیابی متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کار ارزیابی واحد‌های مسکونی در شهر فیرورق را از نخستین ساعات روز پنجشنبه آغاز کردند و به‌صورت سه شیفت  در حال ارزیابی واحد‌های مسکونی هستند و ۱۵ اکیپ. نیز در روستاهای زلزله زده مشغول ارزیابی هستند.

وی با اشاره به دستور استاندار آذربایجان غربی مبنی بر اتمام ارزیابی واحد‌های مسکونی طی ۷۲ ساعت گفت: ارزیابی واحد‌های مسکونی خسارت دیده در اثر زلزله  شهرستان خوی تا پایان روز شنبه توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به‌طور کامل به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تاکیدکرد: با توجه به برودت هوا و شرایط ویژه منطقه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تمام توان در ۲ بخش اتمام بازسازی مناطق روستایی و شهری آسیب دیده در زلزله ۱۳ مهر ماه و آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده در زلزله ۲۸ دی ماه در شهرستان خوی به خدمت رسانی به مردم خواهد پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز