خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان خبرداد؛

پایان نگرانی‌ها در سازه‌های جهانی آبشارهای شوشتر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۰۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از تداوم فعالیت‌ها در طرح تثبیت جداره غربی، فرا دیواره و تونل بُلیتی سازه‌های آبی شوشتر خبر داد.

به گزارش ایلنای خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده یکشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: این طرح که همواره به‌عنوان یکی از مطالبات و نگرانی‌های همیشگی دوستداران میراث‌فرهنگی مطرح می‌شد، طی مراحل مناقصه عمومی در سال جاری و با عقد قراردادی بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال (معادل ۴۷ میلیارد تومان) میان این اداره‌کل و شرکت عروج راه خوزستان منعقد شد. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به این موضوع که مطالعات و طراحی این طرح انجام و از دو ماه پیش تاکنون فعالیت این شرکت آغاز و تا یک سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت، افزود: طرح یاد شده شامل سه بخش تملک خانه‌های فرادیواره، تثبیت جداره غربی و تونل بُلیتی خواهد بود. 

وی ادامه داد: اقدامات اجرایی این طرح شامل تملک، تخریب و جمع‌آوری ساختمان‌ها، سبک‌سازی دیواره غربی، پاک‌سازی پوسته هوازده دیواره غربی، کاشت میل مهار در متراژ مختلف، اجرای شبکه مش و شات کریت تثبیت‌کننده و اجرای لایه نهایی همگون با محیط محوطه آبشارها خواهد بود.

ارسطوزاده تشریح کرد: در راستای تثبیت جداره و سقف تونل بُلیتی، علاوه بر پاک‌سازی دپوی مصالح باقیمانده از پیمانکار سازمان آب و برق خوزستان که در سال‌های گذشته به دلیل سیل در بستر تونل پراکنده شده بود، اقدامات اجرایی متناسب برای احیای تونل نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز