خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

۲۸ اقامت‌گاه بومگردی خوزستان در شُرف صدور مجوز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۶۶

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در سه سال اخیر برای هشت اقامت‌گاه بوم‌گردی پروانه بهره‌برداری صادر کرده‌ایم و ۱۸ مورد نیز در آستانه صدور مجوز هستند.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پیمان نبهانی با اشاره به جایگاه صنعت بوم‌گردی استان در کشور با بیان این‌که خوزستان از این حیث رتبه خوبی در کشور طی سالیان اخیر نداشته است، گفت: تا سال 1398 فقط یک اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان وجود داشت؛ باوجوداین، در سه سال اخیر ما هشت پروانه بهره‌برداری و 18 موافقت اصولی در زمینه احداث این دست اقامت‌گاه‌ها صادر کردیم که این تعداد در حدود 60 میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری دارا هستند که امیدواریم با فرهنگ‌سازی بیشتر شاهد افزایش تعداد متقاضیان در این حوزه باشیم.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان در پاسخ به این سئوال که چرا باوجود ظرفیت‌های بسیار و غنی به لحاظ تاریخی، آبی و صنایع در خوزستان اما صنعت بوم‌گردی در استان‌های دیگر مثل فارس و اصفهان بیشتر گسترش داشته است؟ عنوان کرد: استان خوزستان تا چندین سال گذشته به عنوان یک استان گردشگرپذیر مطرح نبوده و با وجود نفت، بنادر و کشتیرانی، پتروشیمی و کشاورزی، صنعت گردشگری در اولویت این استان نبوده است؛ با این حال، در سالیان اخیر صنعت گردشگری نیز به یکی از اولویت‌های استان تبدیل شده است.

او افزود: الزاماتی برای صدور مجوز برای خانه‌های بوم‌گردی وجود دارد که بعضاً مانع صدور مجوز برای متقاضیان است، اما با پیگیری‌هایی که در سطح وزارتی انجام شده است سعی کردیم این اقدامات را تسهیل کنیم و این تسهیل منجر به این شده که طی سالیان اخیر برای هشت اقامت‌گاه بوم‌گردی پروانه بهره‌برداری صادر کنیم و 18 مورد را نیز در شرف صدور مجوز داشته باشیم. امیدواریم با درخواست‌هایی که از شهرستان‌ها به ما می‌رسد این تعداد را بتوانیم افزایش دهیم.

نبهانی در خصوص ارائه تسهیلات به متقاضیان احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی خوزستان گفت: در سال 1400 تسهیلات بسیار خوبی به متقاضیان ارائه کردیم. امسال نیز هم از محل بند الف تبصره 18و هم بند 16، این تسهیلات را به همه متقاضیانی که الزامات آئین‌نامه‌ای را رعایت کرده باشند و ظرفیت لازم را داشته باشند، پرداخت خواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز