خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

نباید تورم را گردن افزایش حقوق انداخت/ تاجایی که مسایل مالی کشور اجازه دهد از کارگران حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۹۱۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: میزان تولید با مصرف باید توازن داشته باشد، در غیر این صورت تورم افزایش پیدا می‌کند، درحال حاضر این توازن در کشور وجود ندارد؛ بنابراین باید تولید را افزایش دهیم تا میزان تورم کاهش پیدا کند و نباید صرف افزایش حقوق کارگران را عامل تورم دانست.

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره تاثیر افزایش حقوق کارگران بر تورم گفت: افزایش نقدینگی در کشور به هر شکلی باعث تورم می‌شود و این تورم بویژه در کالاهای اساسی که مورد نیاز عمده مردم است بیشتر خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: شاید اگر به جای افزایش حقوق، کالابرگ در اختیار افراد قرار گیرد بدون اینکه پولی رد و بدل شود بهتر باشد، اما اینکه همه تورم را گردن افزایش حقوق بیندازیم هم اشتباه است، ممکن است این عامل موثر باشد اما تنها عامل یا عامل اصلی تورم نیست و این موضوع دلایل متعددی دارد که باید ریشه یابی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: وضعیت تولید عاملی موثر و عمده در تورم است؛ وقتی تولید و عرضه کم باشد، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، زمانی که تولیدکننده، فروشنده و مصرف کننده همگی راضی باشند در نقطع تعادل قرار داریم.

تاجایی که مسایل مالی کشور اجازه دهد از کارگران حمایت می‌کنیم

نماینده تاکستان در مجلس با اشاره به وضعیت دستمزد کارگران گفت: براساس بررسی‌هایی که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سطح کشور دارد و با حضور نماینده کارگران و کارفرمایان، میزان دستمزد تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون بودجه، تورم و شرایط زندگی مد نظر قرار خواهد گرفت و در بودجه سال 1401 اقدامات خوبی صورت گرفت و اکنون زمان مناسبی است که دولت در لایحه بودجه و برنامه پنج ساله هفتم وضعیت حقوق و امکان افزایش دستمزدها را مد نظر قرار دهد.

نماینده تاکستان در مجلس عنوان کرد: کارگران نیازهای کشور را رفع می‌کنند و مجلس تا جایی که در توانش باشد و مسایل مالی کشور اجازه دهد از کارگران حمایت کرده و  درخصوص افزایش  حقوق  آنها اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: قانون ساماندهی کارکنان دولت هم بررسی می‌شود و به طور قطع باید در قانون و مسایل مربوط به حقوق کارگران شرایط سخت زندگی و تورم هم مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز