خبرگزاری کار ایران

درخواست رئیس شورای شهر اراک از قوه قضائیه:

متهمان عدم اجرای قانون هوای پاک باید محاکمه شوند / در شرایط فعلی قطعاً مدارا جایز نیست / شرایط آلودگی هوا سرخوردگی مردم از عدم قاطعیت نهادهای نظارتی متولی را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۴۷۹

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی، خواستار محاکمه متهمان عدم اجرای قانون هوای پاک در اراک شد و گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های به حق مردم این استان و به خصوص شهر اراک در سفر ریاست قوه قضائیه به استان، محاکمه متهمان عدم اجرای قانون هوای پاک در اراک است و در شرایط فعلی قطعاً مدارا جایز نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمان عین‌القضاتی افزود: ضروری است در سفر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی طبق اصل 50 و بند 2 اصل 56 قانون اساسی و مواد 22، 290، 293 قانون آیین دادرسی کیفری دستورالعمل ابلاغی قوه قضائیه، با موضوع نظارت و پیگیری حقوق عامه، بررسی وضعیت آلودگی هوای اراک در دستور کار شورای حفاظت از حقوق عامه استان مرکزی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اجرای صحیح قوانین در خصوص آلایندگی های هوای اراک و برخورد جدی قانون با عاملان این آلودگی ها، ادامه داد: همچنین در راستای اجرای قوانین مربوط به هوای پاک، خواستار این موضوع هستیم که در صورت عدم اقدام عاجل قانونی از طرف مبادی ذی‌ربط برخورد و تعقیب شایسته قضایی با متخلفین آلودگی هوای اراک از جمله صنایع آلاینده و به خصوص نیروگاه حرارتی شازند صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: آلودگی هوا از سالهای اخیر تاکنون به یکی از مشکلات اصلی استان مرکزی و به خصوص شهر اراک تبدیل شده است. در شرایط کنونی بزرگترین واحد صنعتی آلاینده، نیروگاه حرارتی شازند است که از سوخت مازوت استفاده می‌کند و همین امر باعث وجود آلاینده‌ای به نام دی اکسید گوگرد در هوای شهر اراک شده است.

عین‌القضاتی تصریح کرد: متأسفانه برگزاری سلسله جلسات و نشست‌های اداری و مرور وظایف قانونی در سازمان‌ها و ادارات مربوطه تاکنون نتیجه‌ای جز افزایش میزان آلاینده ها و تبدیل شهر اراک به یکی از کانون‌های اصلی سرطان و بیماری‌های خاص کشور نداشته است. در روزهای اخیر آلودگی هوا نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است و متأسفانه پاسخی نیز بابت این آلودگی از سوی صنایع آلاینده دریافت نشده است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی آلودگی هوا سرخوردگی مردم از عدم قاطعیت و پیگیری نهادهای نظارتی متولی برخورد با این پدیده را به همراه داشته است، بیان داشت: شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 110 روز ناسالم را تجربه کرده است. بنابراین یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهر هوای سالم و پاک است و برخورداری این شهر از هوای پاک نیازمند اجرای قانون هوای پاک است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز