خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی عنوان کرد؛

عدم برابری تقاضای اشتغال و ایجاد آن مهمترین مشکل کشور/ عدم اجرای درست قانون کار و کثرت تشکل‌های کارگری اصلی ترین دغدغه کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۰۸۹

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: مهمترین و اصلی ترین درد ما این است که در کشور تقاضای اشتغال و ایجاد آن برابری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن رسولی در یازدهمین اردوی تفریحی، سیاحتی،زیارتی و آموزشی کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران مازندران در مشهد اظهار کرد: مشکلات حوزه کارگری فراوان است و هر مسئولی صحبت حمایت از حقوق کارگران‌ می‌کند اما هر روز بر مشکلات مان افزوده می‌شود و باید امروز از امام رضا بخواهیم که از خدا بخواهد مشکل ما را برطرف کند.

وی افزود: هر روز کارگران فقیرتر و درمانده‌تر می‌شوند و درد ما این است که در کشور تقاضای اشتغال و ایجاد آن برابری ندارد و نمی توان به درستی برنامه ریزی کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: ماده‌های مختلف قانون کار با هم است و اکنون چون در کشور سرمایه گذاری نمی شود، کارگر بی ارزش است و ضمن اینکه کارگران استعمار و استثمار می شوند، قانون هم بدرستی اجرا نمی‌شود.

وی یادآور شد: باید هم اندیشی کنیم و این جلسه و همایش در واقع هم افزایی برای رفع مشکلات کارگران کل کشور است، چرا که درد و درمان و منافع مشترک است.

رسولی گفت: اگر بتوانیم بر روی قانون کار پافشاری کنیم تا بدرستی اجرایی شود، مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: کثرت تشکل‌های کارگری هم از دیگر مشکلات‌ ما است و تشکل هایی داریم که ریشه ندارد، اما کانون بازنشستگان و کارگری تشکلی سه و ۱۵ میلیون نفری و با ریشه است و باید قوی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی بیان داشت: به عنوان نمونه شورای اسلامی و انجمن اسلامی تشکلی است که تامین شغلی ندارد و چگونه می تواند وقتی خود تامین نیست، دیگران را تامین کند. لذا باید تشکل کانون بازنشستگان و کارگران کمک کار  باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز