خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

عمر بیشتر پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام کشور و استان مرکزی 15 تا 20 سال است/پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام برای مردم مزاحمت و گله‌مندی به حق ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۷۸

استاندار مرکزی گفت: تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام در کشور 80 تا 90 هزار طرح برآورده شده که با اعتبارات دولتی قابل اجرا نیستند و نظام برنامه‌ و بودجه کشور از عهده آن برنمی‌آید. اگر بودجه کشور در مدت 30 سال صرف هیچ کاری نشود، باز هم توانایی تکمیل این پروژه‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی، افزود: عمر بیشتر پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام کشور و این استان 15 تا 20 سال و حتی بیشتر است. صرف نظر از اینکه این طرح‌ها خدمات نمی‌دهند، به جهت نیمه‌تمام بودن موجب مخل نظم عادی جامعه نیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه چنین مواردی از افتضاحات نظام برنامه‌ریزی و نظام سیاسی حاکم بر کشور است، ادامه داد: پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام برای مردم مزاحمت و گله‌مندی به حق ایجاد کرده است و سالهای سال است که طرح‌هایی آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: بسیاری از صنایع با ضرب و زور سیاسیون کشور، مستقر یا جابه‌جا شده‌اند و در شرایط فعلی برای آلایندگی و کمبود آب ناشی از ایجاد آنها باید بر سرخود بزنیم. همچنین ده ها اختلال دیگر باید ایجاد گردد تا آب صنایع فولاد تامین شود و یا آلایندگی صنایع پتروشیمی و نیروگاه‌ها را تحمل کرد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: کلنگ‌ احداث ساختمان موزه فرش اراک سالهای سال به زمین خورده، اما خبری از ایجاد آن نیست. در راستای این پروژه یک فرد خیّر قرار است چندصد میلیارد فرش را در اختیار این موزه قرار دهد اما هنوز جای آن ایجاد نشده است.

وی بیان داشت: فاجعه بیمارستان جایگزین ولیعصر پروژه دیگری است که سالهای سال است برای تکمیل معطل مانده است و اگر برای اتمام این پروژه‌ها اقدامات خاصی صورت نگیرد، به همین شیوه نیمه‌تمام باقی می‌مانند و در زمره دیگر پروژه‌هایی خواهد بود که همچنان نیمه‌تمام و ناتمام رها شده اند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: طرح مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام دولتی از ظرفیتهای منحصر به فردی است که قانون و قانونگذار برای برون‌رفت از فاجعه چنین پروژه‌هایی در کشور ایجاد کرده است.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: بر این اساس یکی از ظرفیت های موجود توجه به مشارکت بخش خصوصی است که باید فوری و بدون فوت وقت، مورد توجه قرار گیرد و هر چه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام هر چه سریعتر و زودتر انجام شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی به برخی از دستگاه‌ها که امور جاری آنها آنقدر زیاد است که فرصت کار تحول‌آفرینی از آنها گرفته شده امیدی نیست، اما هنوز به بسیاری از دستگاه‌ها امیدهای زیادی وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز