خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل گاز استان ایلام:

مشترکان پر‌مصرف گاز منتظر قبوض‌ نجومی باشند/ تعرفه گاز‌بها، پلکانی محاسبه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۲۵۵

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه تعرفه گاز‌بها بر اساس پلکان مصرف محاسبه می‌شود، گفت: قبض مشترکان پر‌مصرف گاز نجومی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، محمود کشاورز گفت: مزیت تعرفه‌گذاری پلکانی این‌است که انگیزه را در بین خانوارها و مشترکان پرمصرف برای مصرف کمتر ایجاد می‌کند تا در پلکان پایین‌تر قرار گرفته و مشمول افزایش تعرفه تصاعدی نشوند.

وی در خصوص اعمال تخفیف و پاداش برای مشترکین با مصرف گاز کمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها در ماههای سرد سال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمتر شود، به ازای هر یک واحد کاهش مصرف، مشمول تخفیف در گاز‌بها یا همان میزان اعمال پاداش صرفه‌جویی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و صورتحساب قبض آنها مشابه سنوات گذشته است.

کشاورز با اشاره به اینکه تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته است، ادامه داد: این تغییر تعرفه از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌های مشترکین اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه گازبهای مشترکان تحت حمایت نهادهای حمایتی کمیته‌امداد و بهزیستی، مدارس، مساجد و اماکن مذهبی که مصرف آنها در حد متعارف است، رایگان خواهد بود، گفت: این مشترکان نیز اگر از سقف الگوی مصرف عبور کنند، حجم مازاد مصرفی آنها، مشمول پرداخت تعرفه‌های پلکانی و  تصاعدی  خواهند شد.

کشاورز افزود: به منظور ایجاد عدالت‌اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی، با مصوبه هیئت وزیران، برای مشترکین پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز نیز، افزایش گازبهای مصرفی به صورت تصاعدی در نظر گرفته شده‌است که از ۱۶ آذرماه قابلیت اجرا داشته و در قبوض آتی اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز