خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

افزایش ۱۱ درصدی میزان ابتلا به آنفلوآنزا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۴۰

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ابتلا به آنفلوآنزا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی طی پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است که مهم ترین علت آن، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر امینی در این خصوص افزود: استفاده مستمر از ماسک در فصول سرد سال گذشته مانع از شیوع بیماری آنفلوآنزا و کرونا شد اما ساده انگاری مردم در خصوص ابتلا به نوع اومیکرون ویروس کووید ۱۹ و بیماری آنفلوآنزا مانع استفاده مستمر جمعیت کثیری از ماسک شده است که همین موضوع زمینه شیوع بیماری آنفلوانزا را فراهم کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر در خراسان رضوی به مشکلات شدید تنفسی اعم از کووید ۱۹، آنفلوانزا و آسم دچار شدند که برای تمامی بیماران دارای مشکلات حاد تنفسی تست کرونا و آنفلوانزا انجام شده است که نتیجه ۵۳۳ مورد از آنان مثبت بوده است.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۷ درصد از این بیماران، مبتلا به آنفلوآنزا بودند ولی در خصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا به دلیل شباهت علایم، این شمار قابل احصا نیست.

امینی افزود: بیشترین مبتلایان به بیماری‌های حاد تنفسی در ۲ گروه سنی ۶۵ سال به بالا و رده سنی کودکان زیر یک سال هستند.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۱۳۰ تست کرونا و ۳۰ تست آنفلوآنزا در مراکز درمانی و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری آنفلوانزا نیز همانند بیماری کووید ۱۹ می‌تواند باعث بدحالی و مرگ بیماران شود از این رو دریافت واکسن آنفلوآنزا برای گروه سنی سالمندان، مادران باردار و بیماران زمینه‌ای در صورت عدم وجود علائمی از بیماری سرماخوردگی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز