خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

شناسایی ۳۶۸ بیمار مبتلا به آنفلوانزا با تست مثبت/ بیشتر بیماران در گروه سنی ۶۵ سال به بالا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۰۳۷

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع ۳۶۸ بیمار مبتلا به آنفلوانزا که آزمایش تشخیصی آنها مثبت اعلام شده است، بیشترین بیماران در گروه سنی ۶۵ سال به بالا و بقیه در گروه سنی کودک و نوجوان قرار دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر امینی در این خصوص گفت: بیماری آنفلوانزا نیز همانند بیماری کووید ۱۹ می‌تواند باعث بدحالی و مرگ بیماران شود از این رو دریافت واکسن آنفلوانزا برای گروه سنی سالمندان، مادران باردار و بیماران زمینه‌ای در صورت عدم وجود علائمی از بیماری سرماخوردگی توصیه می‌شود.

وی با بیان این که استفاده مستمر از ماسک در فصول سرد سال گذشته مانع از شیوع بیماری آنفلوانزا و کرونا شد ادامه داد: متاسفانه ساده انگاری و عادی انگاری مردم در خصوص ابتلا به نوع اومیکرون ویروس کووید ۱۹و بیماری آنفلوانزا مانع استفاده مستمر جمعیت زیادی از ماسک شده است که همین موضوع زمینه شیوع بیماری آنفلوانزا را فراهم کرده است.

وی با بیان این که همزمان با فصول سرد سال تعداد مبتلایان به بیماری‌های ویروسی تنفسی افزایش می‌یابد افزود: از این تعداد بیمار مبتلا به مشکلات حاد تنفسی نتیجه آزمایش آنفلوانزای ۳۶۸ بیمار، مثبت اعلام شده است. 

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیشتر بیماران مبتلا به مشکلات حاد تنفسی مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا هستند که ۳۲۵ نفر از بیماران را این گروه سنی تشکیل داده است و در رتبه بعدی، بیماران گروه سنی پنج تا ۱۴ سال هستند و رتبه سوم را بیماران گروه سنی زیر یک سال تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز