خبرگزاری کار ایران

شهردار مطنقه ده مشهد خبر داد؛

وجود ۳۴۰ هکتار زمین خالی در منطقه ۱۰ مشهد/ ساماندهی کال زرکش با ۷۰ درصد پیشرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۷۳۵

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد گفت: زمینهای خالی این منطقه متعلق به دولت و آستان قدس رضوی است که زمین های خدماتی متعلق به دولت حدود ٢٠٠ هکتار و زمین های متعلق به آستان قدس رضوی حدود ۱۴۳ هکتار است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سعید اکبریان در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان روایت شهر افزود:۴۳ درصد از ورودی‌ها به شهر مشهد از منطقه ۱۰ شهرداری انجام می‌شود اما ورودی های این شهر زیبنده زائران و مجاوران نیست، مسیر پلیس‌راه تا سه‌راهی فردوسی ۱۲ کیلومتر است که هشت کیلومتر آن در اختیار شهرداری و چهار کیلومتر در اختیار دولت است..

اکبریان افزود: سال گذشته برای ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه، هزار و ۶۰۰ رای در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری صادر شده که هزار رای از این تعداد جریمه و ۶۰۰ رای نیز قلع بنا بود که ۳۰۰ مورد آن تا کنون اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد گفت: زمین های خالی این منطقه متعلق به دولت و آستان قدس رضوی است که زمینهای خدماتی متعلق به دولت حدود ٢٠٠ هکتار و زمینهای متعلق به آستان قدس رضوی حدود ۱۴۳ هکتار است.

اکبریان افزود: در حال رایزنی برای اختصاص زمین های خالی به حوزه بهداشت و درمان و فرهنگ هستیم و روند مهاجرت از مناطق میانی و مرکزی شهر نیز به منطقه ۱۰ افزایشی است و شاهد رونق سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: تا هنگامی که در بنگاه های معاملاتی غیرمجاز و روی کاغذ باطله خرید و فروش انجام شود و این کاغذ باطله در محاکم وجاهت قانونی داشته باشد نمی توان برای جلوگیری از بام فروشی اقدام اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: طبق قانون، وقتی بام فروشی صورت گرفت و اسکلت بنا بالا رفت، این ساخت و ساز تخریب می شود اما فردی که متضرر می شود خریدار است و به فروشنده هیچ ضرری نمی رسد.

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد گفت: در این منطقه شهرداری مشهد برای پیشگیری از بام فروشی، شناسایی بنگاه های معاملاتی غیرمجاز در دستور قرار گرفته است و در یک سال گذشته حدود ۵۰۰ واحد معاملاتی غیرمجاز مهر و موم شده است.

وی افزود: برای ساماندهی مسیر در محدوده شهرداری اقدامات در دست انجام است اما برای ساماندهی در محدوده در اختیار دولت اقدام خاصی صورت نگرفته است که اگر این محدوده نیز در اختیار شهرداری قرار گیرد اقدامات لازم انجام می شود.

اکبریان افزود: این پروژه نیاز به کمک دولتی داشت و دولت باید ۲ هزار میلیارد تومان تقبل می کرد اما همه هزینه ها را شهرداری پرداخت کرد.

وی با اشاره به تشکیل سه مرکز اجتماعی در منطقه۱۰ ادامه داد: توسعه مراکز اجتماع محور از سال گذشته در این منطقه در دستور کار قرار گرفت و بودجه مناسب اختصاص داده شد و ساخت سه مرکز شهری و ١٠ مرکز منطقه ای اجتماع محور در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد در خصوص آب افتادگی های ناشی از بارندگی در این منطقه نیز گفت: بیشترین علت آبگرفتگی ها به دلیل نقص فنی و عمرانی بود که مرتفع شده اما سه تا چهار نقطه خاص همچنان دچار نقص است.

وی افزود: ساماندهی کال زرکش در منطقه توس نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در دست انجام است و تا پایان سال به اتمام می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز