خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان:

۸۳ درصد متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، بانوان هستند /صدور بیش از ۳هزار مجوز مشاغل خانگی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۴۹۸

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: ۸۳ درصد از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در گلستان بانوان هستند و تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با کارمزد 4 درصد بوده و با بازپرداخت آن 5 ساله است.

به گزارش ایلنا از  گلستان، حسینعلی خواجه مظفری اظهارکرد: طرح ملی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپر ست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در گلستان به کارفرمایی اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و نظارت این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا شد.

وی ادامه داد: در  این طرح آمار و اطلاعات اولیه زنان سرپرست خانوار استان از طریق مدیریت امور زنان و خانواده در اختیار تیم اجرایی قرار داده شد؛ طبق این فهرست واجدین شرایط ، 1700 نفر  هستند که هزار و ششصد نفر از طریق سازمانهای مردم نهاد، بهزیستی، حمایت از زندانیان و آموزش و پرورش معرفی شدند و مابقی هم به صورت حضوری به دبیرخانه طرح ملی تو سعه مشاغل خانگی در ا ستان مراجعه کردند.

وی افزود: از مزیت های این طرح می توان به توسعه رشته های نوین ، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی ، پایدارسازی مشاغل ، توسعه فعالیت های شبکه ای ، راهنمائی ومشاوره ، تنوع شیوه های آموزشی ، اتصال به بازار وکاهش وابستگی زیاد به تسهیلات اشاره کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3هزار و 646 مجوز مشاغل خانگی  صادر شده که ازاین تعداد 83 در صد خانم و 17 درصد آقا می باشند ؛ از معرفی شدگان به بانک تعداد هزار و 317 نفر تسهیلات دریافت کردند که هزار و 171 نفر از آنها خانم و 146 نفر آقا بوده اند؛مبلغ کل معرفی شده به بانک 61میلیارد و 300میلیون تومان می باشد که از این آمار مبلغ 38 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی در پایان افزود: پرداخت کمک هزینه مهد کودک ویژه به بانوان کارگر در کارگاه های مشمول از دیگر مواردی است  که  توسط بازرسان کار در سطح استان پیگیری و نظارت می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز