خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۷۵ درصد ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده هستند/ خودروهای فرسوده یکی از علل آلودگی هوا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۵۰۷

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در شهر قزوین 3 هزار و 450 تاکسی داریم که 70 تا 75 درصد ناوگان تاکسی رانی ما فرسوده است و بالای 10 سال عمر دارند.

محمدرضا وثوق‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت تاکسی‌ها در قزوین گفت: عمر تاکسی‌ها 10 و عمر خودروهای شخصی 15 سال است و بعد از آن از رده خارج می‌شوند اما به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: نوسانات قیمت ارز و عملکرد بد خودروسازان یکی از دلایلی است که باعث شده نوسازی ناوگان تاکسیرانی به تعویق بیفتد، خودروسازان اختلاف قیمتی بین تاکسی و سایر خودروها قایل نیستند و یک تاکسی 273 میلیون تومان است که از قدرت خرید رانندگان خارج است.

وی ادامه داد: بعد از یک سال، درحال حاضر سایت نوسازی باز شده و رانندگان می‌توانند تاکسی‌های فرسوده را تحویل دهند اما استقبال چندانی نشده و صرفا 110 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند، چرا که حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت نمی‌گیرد و 75 پیکان داریم که از رده خارج هستند که البته چون پیش از این سایت نوسازی فعال نبود برای غیرفعال کردن این تاکسی‌ها اقدام نمی‌شد. 

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تعمیرات تاکسی‌ها گفت: برای حمایت از رانندگان تاکسی اعطای وام اجرا شد که رانندگان می‌توانستند تا سقف ۱۰۰ میلیرن تومان وام دریافت کنند و با تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید زمان انتظار دریافت وام کاهش پیدا کرد و رانندگان می‌توانستند در مدت کوتاه وام دریافت کنند و در این حوزه ۹ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: تاکسی‌های فرسوده موضوعی جدی هستند و بخشی از آلودگی هوا به دلیل تردد خودروهای فرسوده است و از این رو باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز