خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

۲۳۰ واحد دامداری غیرمجاز در تربت جام شناسایی شدند/ ورود دستگاه قضایی به سامان‌دهی دامداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۷۵۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: بر اساس آمار غیررسمی حدود ۲۳۰ واحد دامداری غیرمجاز در منطقه حاشیه شهر وجود دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا عرفانی با اشاره به دامداری‌های فاقد مجوز در اطراف شهر اظهار داشت: روستای «معدآباد» در محدوده شهری قرار دارد. سال ۸۸ یکی از شهروندان در این منطقه اقدام به گرفتن مجوز برای دامداری گاو شیری کرد. به دنبال این تقاضا، خیلی از افراد در این منطقه بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کردند و به دامداری روی آوردند.

وی افزود: در دهه ۹۰ تعدادی از مالکان به دلیل ساخت و سازهای بدون مجوز به دادگاه معرفی شدند، ولی به دلیل فعالیت دامداری تبرئه شدند. 

عرفانی تصریح کرد: برابر آمار رسمی، تعداد دامداری‌های بدون مجوز در حاشیه شهر ۱۳۷واحد است؛ اما بر اساس آمار غیررسمی حدود ۲۳۰ واحد دامداری غیرمجاز در منطقه حاشیه شهر وجود دارد در حالی که نماینده دامداران از تعداد ۲۹۰ واحد دامداری غیرمجاز نام می‌برد.

حسین جمشیدی، فرماندار تربت جام نیز با اشاره به وجود ۲۳۰ واحد دامداری فاقد مجوز در یک نقطه از حاشیه شهر تربت جام، اظهارداشت: سامان‌دهی این واحدها در دستور کار قرار گرفته  و باید سامان‌دهی شوند.

وی افزود: در حاشیه شهر ۲۳۰ واحد تولیدی دام سبک و سنگین مستقرند که تعدادی نیز با خانواده در این واحدها زندگی می‌کنند و به کار تولید دام سبک و سنگین اشتغال دارند. اما تاکید داریم که همه این واحدهای دامداری باید مسیر و مجاری قانونی را طی کنند.

جمشیدی با بیان اینکه آمادگی داریم این واحدها را سامان‌دهی کنیم بیان کرد: صاحبان این واحدها نیز باید همکاری و همراهی کنند تا دچار خسارت نشوند. همچنین برای مصرف آب آشامیدنی نیز باید مسیر قانونی را طی و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصارف غیرمجاز آب، برق و گاز در این مناطق باید سامان‌دهی شود؛ واحدهای دامداری در حاشیه شهر سال‌های زیادی است که برای مصرف دام  از آب شرب استفاده می‌کنند و هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

فرماندار تربت جام با بیان اینکه دستگاه قضایی به طور جدی ورود کرده است و به‌دنبال این هستیم تا این مشکل رفع شود خاطرنشان کرد: در سایر نقاط شهرستان نیز مشکلاتی در حوزه مصرف آب وجود دارد که به طور جد پیگیریم که مصرف آب شرب سامان‌دهی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز