خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

نباید کم کاری ها را توجیه کرد/ حوزه و دانشگاه با تحلیل صحیح مانع بروز حوادث ناگوار شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۷۲۶

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حوزه و دانشگاه می‌بایست با تحلیل و تفسیرهای صحیح، حوادث را پیش بینی و پیشگیری کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی در مراسم گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد؛ یاد شهید آیت الله دکتر مفتح پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی‌داشت و اظهار کرد: ۲۷ آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح است، عالمی روشن ضمیر و زمان شناس که از پیشروان وحدت حوزه و دانشگاه بود و در این مسیر کوشش‌های بی وقفه ای انجام داد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت و تعالی کشور هستند، خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه تعاریف و مصادیق متعددی دارد، اما به طور کلی می توان گفت حوزه و دانشگاه به منزله دو بال برای تربیت، تعالی و پیشرفت کشور و ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند که کاستی در هریک، تحقق این اهداف را محال می‌سازد.

وی افزود: حضور صرف و رسمی استادانی از حوزه‌های علمیه در دانشگاه‌ها برای تدریس دروس معارف اگرچه مغتنم و بسیار مبارک است اما نمی‌تواند تحقق بخش اهداف وحدت حوزه و دانشگاه باشد؛ روحانیت باید ارتباطاتی غیر رسمی و تعاملاتی دوستانه و صمیمی با قشر دانشگاهی داشته باشد؛ هرکجا چنین ارتباط صمیمی برقرار شده منافع آن به کشور بازگشته و هرکجا این چنین نبوده، دشمن نفوذ کرده است.

مروی اضافه کرد: مدیران حوزه و دانشگاه باید شرایط برقراری تعاملات دوستانه و غیر رسمی میان طلاب و دانشجویان را فراهم کنند؛ متاسفانه اکنون در این عرصه کاستی‌هایی وجود دارد که نتیجه آن را در جامعه می‌بینیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به حوادث اخیر، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر اگرچه صدمات و آسیب‌های ناراحت‌کننده‌ای را به همراه داشت، اما در کنار آن پرده از لایه‌های پنهانی برداشت.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: البته مسئله آشکار شدن لایه‌های پنهان جامعه در حوادث اخیر کم کاری‌ها را توجیه نمی‌کند؛ آیا برای پی بردن به لایه‌های پنهان جامعه باید حتما حادثه‌ای رخ دهد؟ جامعه حوزوی، دانشگاهی و قشر فرهیخته جامعه می بایست با تحلیل و تفسیرهای صحیح، حوادث را پیش بینی و پیشگیری کنند.

مروی تصریح کرد: هنگامی که در مجله مبتذل «زن روز» در دوره طاغوت علیه مقام زن در اسلام مطلبی منتشر می‌شود؛ شهید مطهری پاسخ می‌دهد و در همان مجله یادداشت می‌نویسد؛ اگرچه به این واسطه بسیار موردنقد و هجمه قرار می‌گیرد اما این عالم روشن ضمیر معتقد بود که باید از موضع دین در همین مجله دفاع کرد، که چنین تصمیمی شجاعت بسیاری می‌خواست.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ با حضور در میان تمام گروه‌های مردم و جهت‌گیری صحیح و منطبق بر نیاز زمان، از اسلام دفاع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز