خبرگزاری کار ایران

راه اندازی نخستین سامانه خدمت رسانی به جامعه ناشنوایان در تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۷۱۶

رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه از راه اندازی نخستین سامانه خدمت رسانی به جامعه ناشنوایان خبرداد و گفت: این سامانه با هدف امداد ونجات وخدمات رسانی دستگاه های خدمات رسان شهرستان برای نخستین بار در تربت حیدریه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه صادق امیری درجلسه شورای شهر تربت حیدریه که پیرو جلسه سال ۱۴۰۰ در روز ناشنوایان برگزار شده بود، اظهارکرد :با توجه به جامعه آماری ۷۰۰ نفری ناشنوایان در خطه تربت حیدریه که ۲۰۰ نفر آنها در جلگه رخ ساکن هستند برای نخستین بار در کشور طرح آزمایشی سامانه خدمت رسانی به ناشنوایان در حوزه های امداد و نجات، پلیس، اورژانس و آتش نشانی راه اندازی شد.

وی افزود :این طرح برای دستگاههای خدمت رسان است که افراد ناشنوا با وارد کردن کد مورد نظر در گوشی همراه خود و پس از تکمیل فرم مشخصات آن خدمتی را که نیاز است به دستگاه مربوطه اعلام می کند.

امیری تاکید کرد: این کد مختص تربت حیدریه بصورت آزمایشی برای کمک و خدمت رسانی تهیه شده  که می توانند فرمی را درخواست کنند و بعد از ثبت و تکمیل مشخصات به سرشماری آن نهاد خدمت رسان ارسال می کنند و هدف خدمت رسانی برای قشری است که از قدرت تکلم و شنوایی محروم هستند.

وی گفت: برای نخستین بار در کشور از طریق کد دستوری ussd، ویژه ناشنوایان جهت تلفن های ضروری ازجمله ۱۱۵ و ۱۱۰ است توسط اعضای شورای شهر تربت حیدریه راه اندازی شد.

وی گفت: دلیل راه اندازی این سامانه این است که ناشنوایان بتوانند در مواقع ضروری با استفاده از این کد در کمترین زمان از امکانات تلفن های ضروری سه رقمی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز