خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت برق استان خبر داد؛

ایجاد نخستین سامانه خودرویی پایش تجهیزات برق کشور در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۴۹۲

معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین سامانه خودرویی پایش برخط تجهیزات و شبکه توزیع برق کشور توسط این شرکت تولید شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، وحید باغیشنی معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این سامانه که بر روی خودرو‌های تجهیزات شبکه توزیع برق نصب می‌شود، می‌تواند به صورت لحظه‌ای تصایر دوربین حرارتی را از دوربین‌های دید در روز و دید در شب تفکیک کند و بعد از تحلیل تصاویر، آن‌ها را به صورت آنلاین به نرم افزار مدیریت دارایی‌های فیزیکی به منظور ثبت دستور کار مکانیزه ارسال کند.

وی افزود: سامانه مزبور امروز، ۲۷ آذر در جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت نیرو در تهران رونمایی شد و در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی مانند طرح‌های چکامه (تحول ارتباطات زیرساخت)، همتا (اتوماسیون و هوشمندسازی) و بشارت ۱۴۰۵ (مدل بلوغ شبکه‌های هوشمند) ارائه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: داشبورد آنلاین شاخص‌های دارایی‌های فیزیکی با هدف هوشمندسازی فعالیت‌های بهره برداری و پیاده سازی نخستین موتور هوش مصنوعی صنعت برق با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء، هوشمندسازی پایش و کنترل خاموشی‌های با برنامه مبتنی بر آنالیز‌های مکان محور و سامانه مکان محور مدیریت دارایی‌های فیزیکی را از دیگر طرح‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برشمرد.

باغیشنی بیان کرد: این شرکت امسال موفق به کسب ۲ رتبه برتر در استان شامل کسب رتبه نخست در جشنواره شهید رجایی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی و کسب رتبه نخست به لحاظ عملکرد پژوهشی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز