خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

بسیاری از نقاط حادثه خیز جاده‌های استان اصلاح شده است/مردم پایه اصلی بحث ترافیک و کاهش حوادث رانندگی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۱۴۱

استاندار مرکزی با بیان اینکه بسیاری از نقاط حادثه خیز جاده‌های استان در ماه‌های اخیر اصلاح شده است، گفت: تعدادی از پروژه‌های عمرانی مرتبط با راه که عمر برخی از آنها از 15 سال هم تجاوز می‌کرد، با سرعت ویژه در حال اتمام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم افتتاح طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان مرکزی در ستاد فرماندهی انتظامی این استان در اراک، افزود: برای نخستین بار در تاریخ استان مرکزی، تعدادی از پروژه‌های عمرانی به صورت چند شیفته فعال شده و این موضوع تاکنون سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: فرآیند تکمیلی تعدادی از پروژه‌های شهرداری‌های استان مرکزی از جمله اراک به صورت چند شیفته در حال انجام است و این امر باعث شده تا پروژه‌ها زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسند و در گشایش گره‌های ترافیکی نقش موثری داشته باشند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل و فرایندهای ترافیکی پیش‌نیاز توسعه پایدار است و تلاش‌های دستگاه‌های امدادی و انتظامی در این مسیر زمینه‌ساز پیشرفت و آبادانی استان و در نهایت کشور است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در سال‌های اخیر و به ویژه یک سال گذشته، تلاش شده است تا با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول، مسائل ترافیکی به نحوی مدیریت شود که حوادث جاده‌ای به حداقل ممکن برسد.

وی بیان داشت: مجموعه پلیس راه و پلیس راهور باید در زمینه تردد مردم تلاش ویژه‌ای داشته و با رانندگان متخلف مماشات نداشته باشند. همچنین حداکثر سخت‌گیری را اجرایی کنند تا مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی برای رانندگان متخلف ناامن باشد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: مردم پایه اصلی بحث ترافیک، کاهش و رفع و دفع حوادث رانندگی هستند و اگر توجه کافی نداشته باشند و به سلامت خود و همراهان توجه نکنند، تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد و بخش زیادی از زحمات به هدر می‌رود.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: در این راستا انتظار می‌رود تمام رانندگان خودروها و همراهان آنها کمک کنند تا حوادث رانندگی به حداقل ممکن برسد. به هر ترتیب امیدواریم تا یک زمستان پربارش و کمترخطری را پیش رو داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با یاری خداوند برنامه مدیریت زمستانه راه‌های استان مرکزی آغاز شد و با وجود اینکه استان مرکزی استانی پهناور نیست اما به لحاظ حجم تردد، ترافیک و قرار گرفتن در کوریدور شمال به جنوب و شرق به غرب جزء استان‌های مهم کشور محسوب می شود. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: به‌رغم تمامی اقدامات صورت گرفته در کشور و استان مرکزی، آمار تصادفات فوتی و جرحی در استان بالا و نگران کننده است. در این راستا برنامه‌های مدونی تدوین شده است.

سردار هادی رفیعی‌کیا افزود: در این راستا برنامه‌هایی از سوی شورای راهبردی ترافیک استان مرکزی تدوین شده است. بنابراین همه باید دست به دست هم دهند تا آمار حوادث رانندگی و به ویژه حوادث منجر به فوت روز به روز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه امید است در طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان مرکزی کمترین حوادث رانندگی رخ دهد، ادامه داد: حدود 227 گشت خودرویی و امدادی از پلیس و سایر دستگاه‌های مربوطه این استان در طرح زمستانه مرکزی حضور دارند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز