خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد مطرح کرد؛

ترافیک و آلودگی هوا دو مشکل اصلی هسته مرکزی شهر مشهد/ لزوم رفع گره ترافیکی میدان بیت‌المقدس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۶۴۸

شهردار مشهد گفت: ترافیک و آلودگی هوا، دو مشکل اصلی هسته مرکزی شهر هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که هسته مرکزی شهر‌ مشهد از آن رنج می‌برد ترافیک و آلودگی هوا است که باید به آن بپردازیم، ما چند گره ترافیکی در هسته مرکزی داریم که باید به آن را حل کنیم.

وی افزود: یکی از مسائلی که باید بتوانیم در کوتاه مدت به آن بپردازیم بحث تداخل سواره و پیاده در میدان بیت‌المقدس است، این میدان یکی از پرتردد ترین نقاط شهر است که در ایام پیک زائر حدودا این نقطه بسته می‌شود؛ این موضوع یکی از مسائلی که نیاز داریم به سرعت در مورد آن تصمیم گیری کنیم و طرح جامع الشرایطی برای آن پیاده و اجرا کنیم؛ همچنین بحث ساماندهی خیابان امام رضا (ع) ورودی دیگر به این میدان نیز جزو برنامه‌های ما باید انجام شود؛ امیدواریم در مدتی کوتاه مشکلات میدان بیت المقدس را حل کنیم و به عید سال آینده برسانیم .

شهردار مشهد گفت: امسال فرصت استثنایی داریم، از چهارم فروردین سال آینده ماه رمضان آغاز می‌شود این امر موجب می‌شود تعداد زائران کاهش ‌یابد من پیشنهاد دادم هر برنامه‌ریزی که میخواهیم انجام دهیم به سرعت انجام دهیم تا در ١۵ روز اول سال نو کلنگ ساماندهی این گره بزرگی شهر را به زمین بزنیم و یک سال کمتر وقت داریم.

ارجائی بیان کرد: از تمام افرادی که این پروژه را در دست خواهند داشت خواهشمندم این پروژه را به سرعت جمع کنند و تا عید سال بعد این پروژه برسد وگرنه به مشکلات متعددی برخورد خواهیم کرد؛ مشکل دیگر در هسته مرکزی موضوع جای پارک است که در هسته مرکزی شهر به آن نیاز داریم؛ ما نیاز به توسعه جای پارک داریم که نمونه آن در میدان بسیج است؛ شاید در هسته اصلی رای اختلاف نظرها داشته باشیم اما در حلقه دوم تاکید ما افزایش جای پارک است.

وی اضافه کرد: از دولت و استانداری و همه مسئولان استدعا دارم اماکنی که در حلقه دوم اطراف حرم مطهر رضوی در اختیار دارند را در اختیار ما قرار دهند، ما امتیاز‌های ویژه‌ای در زمینه مجوز‌ها خواهیم داشت.

شهردار مشهد بیان کرد: پروژه پارکینگ هوشمند هشت‌آباد با ظرفیت ۲۷۲ جای پارک در هسته مرکزی شهر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز