خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد؛

راه‌اندازی واحد اعتذار در مراجع انتظامی و دادسراهای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۰۸۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از ابلاغ دستورالعمل تشکیل واحد اعتذار و راه اندازی آن در مراجع انتظامی و دادسرای‌های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در خصوص دستورالعمل تشکیل واحد اعتذار گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که در دادسراها مطرح می‌شود به دلیل اختلافات و منازعات جزئی در موضوعات مختلف میان افراد است، که شاید این موارد با گذشت، قبول تقصیر و عذرخواهی منجر به تشکیل پرونده قضایی و در روند رسیدگی در مراجع مختلف قضایی نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: از آنجایی که عذرخواهی یکی از شیوه‌های جبران خسارات معنوی است؛ دستورالعمل تشکیل واحد اعتذار به منظور کاهش ورودی پرونده‌های غیرضرور به دادسراها و ترویج فرهنگ عذرخواهی و اصلاح ذات البین تدوین و ساز و کار آن به منظور اجرا ابلاغ شد.

این مقام قضایی استان خاطر نشان کرد: این واحد در مراجع انتظامی و دادسراها تشکیل و به منظور اثرگذاری از ظرفیت نیروهای متخصص و کارشناس در حوزه حقوق، مشاوره و روانشناسی استفاده خواهد شد و تمامی پرونده‌های مربوط به جرایم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرائم غیرقابل گذشت جهت اصلاح ذات البین با رویکرد اعتذار به این واحد ارجاع می‌شود و امیدواریم این اقدام نیز موجب ترویج فرهنگ صلح و سازش و در نهایت کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز