خبرگزاری کار ایران

پس از سال‌ها بلاتکلیفی؛

طرح موضعی اراضی فتح‎‌آباد مشهد تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۸۵۷

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پس از سال‌ها بلاتکلیفی، طرح آماده‌سازی اراضی ۵۰ هکتاری، موسوم به اراضی «فتح‌آباد» به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید ضمیری با بیان اینکه طرح آماده‌سازی اراضی ۵۰ هکتاری موسوم به «فتح‌آباد» در کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و تعیین‌تکلیف و تصویب شده است، اظهار کرد: با این اتفاق ارزنده، ۱۳۰۰ خرده مالک می‌توانند پس از ابلاغ طرح، نسبت به اخذ پاسخگویی از شهرداری اقدام کنند.

وی افزود: اراضی «فتح‌آباد» واقع در حوزه شمال شرق مشهد و در فضای پیرامونی اراضی «اسماعیل‌آباد» محدوده گردشگری سپاد و محدوده کارگاهی خین‌عرب واقع شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شبکه معابر پیش‌بینی شده در طرح، تطابق حداکثری با شبکه معابر موجود و ثبتی دارد، گفت: همچنین دو محور شریانی خیام شمالی و شهید طرح‌چی نیز در اطراف بافت فوق قرار دارد.

ضمیری خاطرنشان کرد: کاربری اراضی محدوده فوق، مسکونی، بالحاظ تامین سرانه‌های خدماتی پیش‌‎بینی و تصویب شده و دانه‌بندی قطعات نیز، با توجه به جلسه مشترک بین مشاور، شهرداری منطقه و مالکان، بین ۲۰۰ تا ۵۵۰ مترمربع لحاظ شده است.

وی افزود: کاربری‌‎های مسکونی فوق، بخشی از نیاز به اسکان شاغلان موجود در مجموعه سپاد و خین‌عرب را پوشش خواهد داد و در نتیجه، منتج به کاهش نیاز به سفر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز