خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

ضعف و تعلل مدیریت شهری در بهره برداری از طرح های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۳۸۲

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ضعف و تعلل مدیریت شهری در بهره برداری از برخی طرحهای عمرانی و حمل و نقلی باعث شده خدمات شایسته ای که در یک سال گذشته قابل تحقق بود ارائه نشود.

به گزارش ایلنا از مشهد، ایمان فرهمندی در نطق پیش از دستور شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر با تبریک روز حمل‌ونقل و رانندگان افزود: ۲۶ آذرماه سالروز لبیک بزرگ‎مردان عرصه حمل‌ونقل به‌فرمان امام راحل (ره) دریکی از مقاطع حساس تاریخ کشور است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رانندگان و کارکنان حوزه حمل‌ونقل وظیفه انسانی و اسلامی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند اما تکمیل زنجیره خدمات حمل‌ونقل شایسته و کرامت محور، مستلزم کرامت بخشی به هر دو گروه استفاده‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات است، همان‌طور که حفظ عزت و کرامت بهره‌برداران از خدمات حمل‌ونقل از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، حفظ و ارتقای کرامت ارائه‌دهندگان خدمات نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

فرهمندی اضافه کرد: اما واقعیت این است که فعالان صنعت حمل‌ونقل، ازجمله حمل‌ونقل شهری امروزه با مشکلات فراوانی دست‌به‌گریبان هستند.

وی افزود: افزایش قیمت ناوگان و هزینه‌های نگهداری، فرسودگی ناوگان و عدم امکان نوسازی و بازسازی، رشد صعودی و افسارگسیخته قیمت قطعات و لوازم‌یدکی در چند سال اخیر، عدم تناسب دستمزدها و بهای خدمات با هزینه‌های معیشت و خودرو، نابسامانی و ناپایداری بازار و شکنندگی اقتصاد حمل‌ونقل، برخی تناقضات در قوانین و مقررات این حوزه، نرخ کرایه‌های غیرواقعی و ناکافی و درعین‌ حال عدم توانایی مسافران در پرداخت کرایه‌های واقعی، عدم تحقق تعهدات دولت‌ها در قبال حمل‌ونقل عمومی شهری و ... مهم‌ترین مشکلات این حوزه هستند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنان که فعالان صنعت حمل‌ونقل با صبر و تلاش مثال‌زدنی به استمرار خدمات دراین حوزه می‌پردازند، کمترین وظیفه دولت، مجلس محترم شورای اسلامی و مدیریت شهری حمایت و پشتیبانی و جبران هزینه‌ها و رفع موانع خدمات‌رسانی شایسته دراین حوزه است.

فرهمندی تأکید کرد: بیمه رانندگان، کنترل و کاهش هزینه‌های روغن، لاستیک، باتری و سایر اقلام و لوازم‌یدکی و مصرفی که عمدتاً تولید داخل هستند، واردات سریع و به‌موقع اقلام وارداتی، ارتقای کیفیت ناوگان تولیدی و ... مهم‌ترین درخواست‌های فعالان حوزه حمل‌ونقل از حاکمیت ملی (دولت و مجلس) است.

وی در ادامه گفت: در سطح مدیریت شهری نیز ارائه خدمات حمایتی، تصویب و اجرای نرخ‌های عادلانه، مساعدت در نوسازی و بازسازی ناوگان، ارتقای کیفیت معابر و مسیرهای تردد، اولویت‌دهی در گره‌ها و محدوده‌های ترافیکی، هوشمند سازی خدمات ارائه‌شده، اصلاح روش‌ها و ابزارهای کنترل و نظارت و ... می‌توانند به ارتقای رضایت‌مندی این قشر عزیز و زحمت‌کش و بهبود کیفیت خدمات به زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها منجر شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در همین راستا شورای اسلامی شهرمشهد و مدیریت شهری در دوره ششم از بدو استقرار با اقداماتی از قبیل پیگیری اصلاح اجزای حقوق و دستمزد اتوبوس‌رانان، نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، اصلاح کرایه تاکسی‌های شهری، افزایش سقف وام بازسازی تاکسی‌ها، کمک به نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی و اصلاح و تصویب برخی مصوبات کاربردی دیگر، تلاش کرده تا تسهیل گر ارائه خدمات حمل‌ونقل کرامت محور در شهر امام رضا (ع) باشد.

فرهمندی اضافه کرد: با این‌حال ضعف، تعلل و تأخیر مدیریت کلان‌شهر در اجرای برخی مصوبات و بهره‌برداری از برخی پروژه‌ها، ازجمله تأخیر در تکمیل تقاطع غیرهمسطح آزادگان و چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) به آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، توقف پروژه جلوخان پایانه امام رضا (ع)، توقف عملیات اجرایی پارکینگ هشت آباد و پل ریل راه‌آهن (که اگر ورود مستقیم و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر نبود، این دو پروژه هنوز هم متوقف بودند)، باعث شد که به رغم تلاش و کوشش قابل‌تقدیر کارکنان و همکاران مدیریت شهری در همه سطوح، خدمات شایسته‌ای که می‌توانستند در همین زمان بیش از یک سال به زائران و مجاوران امام رضا (ع) ارائه شوند محقق نشود.

وی ادامه داد: امید است با اتخاذ تدابیر لازم و انجام اصلاحاتی که می‌تواند راه را برای بهبود شرایط خدمت‌رسانی به مردم شریف مشهد و زائران بارگاه ملکوتی رضوی (ع) فراهم کند، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل شهری و به ثمر نشستن زحمات رانندگان، کارگران، کارشناسان و مدیران تلاشگر و خدوم این حوزه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز