خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان خبرداد؛

تکمیل پروژه های نیمه تمام سلامت در فارس ١٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۰۰

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گفت: مجمع خیرین تأمین سلامت استان متعهد به تکمیل ١٧٠ پروژه از بین کل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت شده است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر رامجردی  امروز در نشست خبری افزود: در این خصوص پروژه‌های بالای ٥٠ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گرفته اند و خیرین، تامین مالی همه یا بخشی از این ۱۷۰ پروژه را متقبل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام از مشکلاتی است که با فرمول های موجود لاینحل خواهد بود، بیان کرد: تکمیل پروره های نیمه تمام با بودجه و روند موجود صورت نمی پذیرد، لذا با الگوبرداری از مشارکت خیرین حوزه سلامت می توان در این زمینه ورود کرد.

رامجردی  با بیان اینکه ۲۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی در فارس که دولت متعهد به اتمام آنها بوده همچنان نیمه تمام است، عنوان کرد: با بررسی جلسات کارشناسی متعدد  برای اتمام این پروژه‌ها نیاز به ١٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۷۰ پروژه یاد شده، ۵۳۶ میلیارد تومان است که تاکنون خیرین برای تکمیل ٦٢ پروژه از این ۱۷۰ پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با بیان اینکه باید تلاش شود تا این اقدام نمودی برای دیگر استان‌ها شود، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری‌هایی که از مرکز انجام می‌شود، موجب کندی اقدامات شده و باید اجازه داده شود به مدیران استان این مهم را دنبال کنند.

رامجردی بیان کرد: در مجمع خیرین سلامت امسال ۸ پروژه به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان  در دستور کار قرار دارد که احداث و توسعه بیمارستان سرطان جنوب و اقامتگاه همراه بیمار بخشی از این پروژه‌ها است. وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ نیاز در سامانه نیاز سنجی بارگذاری و بروز رسانی می شود، در خصوص مشارکت پزشکان در امور خیر تصریح کرد:پزشکان خیر نیز مانند قشرهای دیگر در این حوزه ورود کرده اند و صندوق حمایت از دانشجویان را تشکیل دادند که اکثرا پزشکان و اساتید حامی آن هستند.

رامجردی افزود: از ابتدای امسال نزدیک به ۵ هزار میلیارد وام از طریق این صندوق به دانشجویان پرداخت شده است و اگرچه معتقدیم پزشکان بیشتر باید پای کار باشند و  مشارکت را افزایش دهند.

 تکمیل پروژه های نیمه تمام سلامت در فارس  ١٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

تکمیل ۲۶۰ پروژه نیمه تمام حوزه سلامت با مشارکت خیرین 

همچنین مشاور عالی رئیس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز گفت: در  یک دهه اخیر با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی، اتمام پروژه‌های عمرانی روند کندی را سپری کرده است.

محمود نجابت با بیان اینکه با شرایط فعلی و محدودیت مالی دولت و جامعه، اتمام این پروژه‌ها سخت شده است، خاطرنشان کرد: از این رو استاندار فارس پیشنهاد داد که با استفاده از مشارکت مردمی و خیرین این پروژه‌ها تکمیل شوند که در این راستا ۲۶۰ پروژه نیمه تمام که درصد پیشرفت فیزیکی بالا و هزینه کمتری برای بهره برداری داشتند، انتخاب شدند. وی ادامه داد: ۲۱۰ پروژه از مجموع این پروژه‌های نیمه  تمام در حوزه بهداشتی از جمله مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز و ۵۰ پروژه هم در حوزه درمانی شامل اورژانس و ...است.

نجابت با بیان اینکه از این ۲۶۰ پروژه، ۴۰ پروژه مربوط به شیراز و ۲۲۰ پروژه دیگر مربوط به سایر شهرستان‌ها است، عنوان کرد: هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است که دولت از پس از آن بر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها اولویت بندی شده‌اند و مقرر شد با جذب خیرین، کمک دانشگاه و دولت به بهره برداری برسند، عنوان کرد: همکاران ما در شبکه‌های بهداشت و درمان موظف به تبلیغ این پروژه‌ها شده‌اند.

نجابت با اشاره به حضور خیرین پزشکی در تهیه تجهیزات بیمارستانی و خرید دستگاه ها گفت: همچنین برخی از پزشکان در حوزه خدمات درمانی با موسسات خیریه کار می کنند و اگرچه معتقدیم در این زمینه چه جای کار بسیار است.

عمده پروژه های نیمه تمام در مناطق محروم هستند

در ادامه مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عمده این ۲۶۰ پروژه نیمه تمام در مناطق محروم هستند و با اعتبارات دولتی طی سال‌های اخیر آغاز شده‌ است‌.

خواجه پور، گفت: منابع دولتی جوابگوی اتمام آنها در آینده‌ای نزدیک نیست و در همین راستا با سازمان مدیریت جلساتی برگزار کردیم و قول‌های مساعدی گرفته شده تا در کنار خیرین، سهم دولت هم افزایش پیدا کند. خواجه‌پور ابراز امیدواری کرد که با کمک خیرین، این پروژه‌ها تا پایان سال ١٤٠٢ در مدار بهره برداری قرار گیرد.

همچنین عباس رضاییان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: سعی بر این است که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و پروژه‌های جدید با نیازسنجی تعریف شوند.

به گفته وی تقویت نظام شبکه‌های بهداشت و درمان از سال گذشته با تاکید رهبرانقلاب در دستور کار قرار گرفته است و امسال هم کل کشور موظف به اعلام نیازها به صورت دقیق شده‌اند که در فارس انجام شده وی ابراز امیدواری کرد که در سال ١٤٠٢ مجوزهای لازم برای استخدام و تامین اعتبار آنها انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: تلاش می شود تا بیش از گذشته از داوطلبان سلامت استفاده کنیم و ۲۱ هزار و ۶۴۷ داوطلب سلامت و هزار و ۳۰۰ داوطلب متخصص از ۸۸ درصد دستگاه‌های استان داریم.

تامین٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان تجهیزات پزشکی توسط خیران فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه در فارس توسعه خوبی در افزایش تخت‌های بستری بیمارستانی داشته‌ایم، عنوان کرد: بیمارستان هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون ساخته شده است خیرساز بوده است.

مهرداد شریفی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ٤٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان خیران فارس در خرید و تامین تجهیزات پزشکی کمک کرده‌اند، عنوان کرد: همچنین نیازمندی‌های تجهیزات پزشکی فارس در اختیار مجمع خیرین تامین سلامت استان قرار گرفته است.  

شریفی با بیان اینکه سرطان، یکی از بیماری‌های مرگ آور در کشور محسوب می‌شود، ابراز کرد: بیمارستان سرطان جنوب در بحث توسعه و کیفیت خدمات درمانی بسیار می‌تواند کارگشا باشد، به همین دلیل از خیرین و مردم درخواست می‌کنیم که با مشارکت کنند تا در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز