خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت استان خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت 340 تن پنبه از مزارع قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۷۵۸

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برداشت پنبه از مزارع استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال ۳۴۰ تن پنبه از مزارع کشت شده پنبه استان قزوین برداشت شود.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند ربا اعلام این خبر گفت: برداشت پنبه از سطح ۹۶ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین آغاز شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: مزارع زیر کشت پنبه در استان قزوین مربوط به اراضی کشاورزی بوئین زهرا هستند.

وی اظهار کرد: میانگین عملکرد این محصول در مزارع استان قزوین ۳.۵ نیم تن در هر هکتار است.

این مسئول با بیان اینکه طرح ابلاغی الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی به استان قزوین کشت پنبه نیز به چشم می‌خورد، عنوان کرد: بر این اساس در سال زراعی جاری باید ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت این محصول برود که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل رشد ۲ برابری دارد.

وی اظهار داشت: ۶۰ هکتار نیز از کشت یاد شده قرار است در قالب کشت قراردادی انجام شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشت محصول پنبه از توجیه اقتصادی خوبی برای کشاورزان برخوردار است و کشت آن در مناطق مستعد از سوی کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز