خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

استان قزوین ظرفیت تبدیل شدن به الگوی کشاورزی را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۵۳

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین ظرفیت لازم را برای مدلی خاص و الگویی برای کشاورزی کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عباس کشاورز در آئین بهره برداری از ۹۸ طرح تولیدی عمرانی بخش کشاورزی قزوین به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: انواع محصولات کشاورزی با کیفیت و تنوع بالا به وفور در بازار موجود و در دسترس مردم کشور است و هیچ کمبودی در بازار وجود دارد.

سرپرست وزرات جهاد کشاورزی افزود: در برخی محصولات مانند گوشت قرمز و سفید و حبوبات نسبت به سال گذشته با کاهش قیمت روبرو بوده ایم.

کشاورز با بیان اینکه دولت دغدغه زیادی برای حمایت از بخش کشاورزی دارد و همه توان خود را برای پشتیبانی از این بخش به کار گرفته است،افزود: مجلس نیز در کنار دولت  نیز حمایت های زیادی از بخش کشاورزی به عمل آورده که جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: قزوین از نظر کشاورزی مدلی خاص و الگویی برای کشاورزی کشور به شمار می رود.

سرپرست وزرات جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید کمک کنیم کشاورزی قزوین بیش از پیش توسعه پیدا کند،گفت: حدود ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در کشور تولید می شود که چهار درصد آن مربوط به قزوین است اما مدل کشاورزی قزوین خاص و اثرگذار است و باید این مدل در کشور توسعه یابد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۸۰ کشاورز است.

سالانه ۴ تا ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز