خبرگزاری کار ایران

شهردار تربت‌حیدریه مطرح کرد؛

توسعه مسیرهای دوچرخه‌ تربت حیدریه در دستور کار مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۵۱۵

شهردار تربت‌حیدریه از توسعه رو به تزاید ترددهای درون شهری با خودروهای شخصی به عنوان معضل بزرگ این خطه یاد کرد و گفت: برنامه ما برای رفع آن توسعه مسیرهای دوچرخه‌رو و تشویق شهروندان به دوچرخه‌سواری و همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید فرخ‌تبار در این باره افزود: برای تغییر ذایقه شهروندان و تغییر مد حمل و نقل عمومی، با صرف ۶ میلیارد ریال اعتبار یک مسیر دوچرخه‌رو به طول هزار متر در بلوار جدیدالاحداث ولیعصر اجرا و قصد داریم آن را به دیگر نقاط شهر تسری دهیم.

وی با استناد به آمار پلیس راهور، شمار خودروهای پلاک تربت‌حیدریه را نزدیک به ۵۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه از شمار خوروهای غیر پلاک تربت‌حیدریه بی‌اطلاعیم، در خوشبینانه‌ترین حالت برخی خانوارها دارای ۲ دستگاه خودرو و مشکل تردد و راه‌بندان در این خطه بیش از سایر شهرهای استان است.

شهردار تربت‌حیدریه در بیان دلیل ادعای خود اظهار داشت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ اگر حتی جمعیت ۲۲۵ هزار نفری شهرستان را نادیده بگیریم و تنها به جمعیت ۱۳۰هزار نفری شهر تربت‌حیدریه اکتفا کنیم، باید در نظر داشت به دلیل اقتصاد وابسته به کشاورزی و البته بسیار فعال این خطه، جمعیت صبح آن با جمعیت شبش تقریبا نزدیک ۲ برابر متغیر است.

فرخ تبار گفت: این بدان معنا است که از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر جمعیت شهر قریب به ۲۰۰ هزار نفر بوده و از ساعت ۱۸ به بعد کم‌کم همان جمعیت ۱۳۰ هزار نفر هویدا می‌شود. بر این اساس ما همچون دیگر شهرهای بزرگ استان با مشکل پارکینگ مواجه و لذا از بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ عمومی دعوت کردیم که متاسفانه تا امروز رغبت زیادی مشاهده نشده‌ است.

شهردار تربت‌حیدریه تصریح کرد: البته در راستای قانون درآمد پایدار که از مرداد امسال به همه  شهرداری‌های کشور ابلاغ شد، در یکی از ۱۷ ماده آن به موضوع نصب پارکومتر در حاشیه خیابان‌ها پراخته که هم شورا تصویب کرده و هم در شورای همتای استان مصوب شده و بزودی در این شهر نیز اعمال خواهد شد.

فرخ تبار در ادامه گفت: البته در پیوند با مشکل پارکینگ تربت‌حیدریه ما با مشکل فقدان خارج شدن متوازن خودروهای فرسوده از ناوگان چرخه حمل و نقلی نیز مواجه هستیم که شرایط اقتصادی هم شهرداری و هم شهروندان را مجبور کرده با خودروهایی در شهر تردد کنند که از عمر متوسط آنها چند سالی گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز