خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز خبر داد؛

ذخیره سه میلیون تن محلول برای زمستان امسال/کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌ها با حذف نمک‌پاشی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۰۱۶

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از تولید و ذخیره سه میلیون تن محلول برای استفاده در معابر شهری در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، جواد صدیقی در جریان تور رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه استان از واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهرداری تبریز اظهار کرد: شهردار تبریز از ابتدای حضور خود در رأس مدیریت شهری بر عدم استفاده از جامدپاشی نمک به هنگام بارش برف تأکید کرده و محلول‌پاشی را جایگزین مناسبی برای این کار معرفی کردند.

وی افزود: مطابق آمار در سال‌های گذشته ۵۰ هزارتن نمک جامد خریداری و در سطح شهر توزیع می‌شد که به ازای هر شهروند تبریزی ۲۵ کیلوگرم نمک‌پاشی انجام می‌گرفت.

صدیقی با اشاره به آثار مخرب جامدپاشی نمک در سطح معابر اظهار کرد: نمک جامد موجب تخریب آسفالت، پوشیدگی بتن‌ها، نرده‌ها و میلگردها شده و با نفوذ در آب‌های زیرزمینی فضای سبز و منابع آبی شهر را نیز آلوده و غیرقابل استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: با حذف جامدپاشی نمک در سطح شهر و پیشگیری از آسیب به فضای سبز شهری، ۶۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و در بخش‌های دیگر خدماتی و عمرانی به کار خواهیم گرفت.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با تأکید بر نقش اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی شهرداری خاطرنشان کرد: شهروندان به هنگام بارش برف از تردد در مسیرهای اصلی خودداری کرده و راه را برای ارائه خدمات نیروهای خدوم شهرداری باز گذاشته و در کنار آن به جای استفاده از خودروهای تک‌سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کاهش هزینه جامدپاشی نمک، مزیت محلول‌پاشی است

احد صادقی، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: نمک‌پاشی یکی از موضوعاتی است که کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با آن درگیر بوده و موجب تخریب فضای سبز و زیرساخت‌های شهری می‌شود.

وی با اشاره به هزینه کلان بازسازی محیط زیست افزود: تلاش داریم در تمام حوزه‌های محیط زیستی دانش خود را بالا برده و از روش‌های سنتی پرهزینه به سمت راهکارهای پیشرفته و به‌روز برویم.

صادقی با اشاره به محلول‌پاشی در زمستان امسال نیز گفت: ترکیب فعلی محلول نمک و آهک است که موجب کاهش آسیب به محیط زیست و منابع زیرزمینی شهر می‌شود.

وی کاهش هزینه را مزیت استفاده از محلول بیان‌ کرده و افزود: هزینه‌ای که سالیانه برای بهبود وضعیت فضای سبز به کار می‌رود، امسال صرفه‌جویی شده و در دیگر بخش‌ها به کار گرفته خواهد شد.

زمستان امسال جامدپاشی نمک انجام نمی‌گیرد

اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۳ تبریز نیز در این بازدید گفت: شهردار تبریز بر عبور از روش سنتی و کاهش استفاده از نمک در فصل زمستان و استفاده از تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان در مدیریت شهری تأکید دارد.

پورخردمند اظهار کرد: استفاده از نمک مضرات زیادی برای محیط زیست و تأسیسات شهری دارد و باید به سمت روش‌های نوین در این حوزه حرکت کنیم.

وی با اشاره به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات منطقه ۳ خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه تانکر، ۶ دستگاه برف‌روب، ۳ دستگاه گریدر در حوزه این منطقه در آمادگی کامل برای فصل زمستان قرار دارند.

شهردار منطقه ۳ تبریز خاطرنشان کرد: زمستان امسال به هیچ عنوان جامدپاشی نمک نخواهیم داشت و در حال ذخیره محلول برای فصل بارش هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز