خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گردشگری البرز خبر داد؛

درخشش نام کاروانسرای ینگی امام در روز فرهنگی هشتگرد/ ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام مد نظر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۲۷

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ضمن تبریک روز فرهنگی هشتگرد گفت: انتخاب روز ثبت کاروانسرای تاریخی ینگی امام به عنوان روز فرهنگی هشتگرد، باعث افتخار است.

به گزارش ایلنا از البرز، فریدون‌ محمدی با اشاره به اهمیت تاریخی کاروانسرای ینگی امام، اظهار کرد: نام شهرستان ساوجبلاغ به مرکزیت شهر هشتگرد از نظر تنوع رشته‌های فعال صنایع‌دستی، قرارگیری در جغرافیایی ویژه و منحصر به فرد، تعدد جاذبه‌های گردشگری طبیعی و کشاورزی و از همه مهمتر وجود آثار و ابنیه گران‌سنگ تاریخی و فرهنگی همواره مورد توجه اهالی فرهنگ و تاریخ بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: به خود می‌بالیم که دست اندرکاران فهیم و با درایت شهر هشتگرد روز ثبت یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی استان و ایران" کاروانسرای ینگی امام " در فهرست آثار ملی ایران را به عنوان روز فرهنگی هشتگرد انتخاب کردند.

محمدی با ابراز امیدواری از اینکه پرونده کاروانسراهای جاده ابریشم با محوریت کاروانسرای ینگی امام در سال‌های آتی ثبت جهانی شود، گفت: توجه  همیشگی به مواریث فرهنگی و نه فقط در یک روز خاص، موجب رشد و بالندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز