خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

خسارت ۲۰۴ میلیاردی اتفاقات اخیر به شهرداری زاهدان/ قول مساعد دولت برای جبران خسارت‌ها/ حجم خسارات اولویت‌های شهرداری را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۶۴

شهردار زاهدان گفت: آتش سوزی‌های جریانات اخیر زاهدان ۲۰۴ میلیارد تومان به تجهیزات، ماشین آلات و ابنیه شهرداری خسارت وارد کرده است.

محمد امیر براهویی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در آتش سوزی‌ها و خرابکاری‌هایی که در جریانات اخیر در زاهدان رخ داد یک ایستگاه آتش نشانی ما آتش گرفته که تعداد ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی از بین رفته و ۱ دستگاه هم در حین ماموریت آتش گرفت و سوخت.

وی افزود: ما در حال حاضر تعمیر ایستگاه آتش نشانی کشاورز را آغاز کرده‌ایم و با توجه به اینکه آتش نشانی یکی از ضرورت‌های مهم در مناطق است و یک ایستگاه در حاشیه شهر از بین رفته، ما امکان خدمات‌رسانی در حاشیه شهر را نداریم و از ایستگاه‌های دیگر باید به این نقطه خدمات‌رسانی کنیم که این موضوع زمان رسیدن نیروهای امدادی به حادثه را افزایش می‌دهد و این افزایش زمان، خسارت‌های بیشتری را برای مردم رقم می‌زند.

براهویی عنوان کرد: بازسازی ایستگاه آتش نشانی حاشیه شهر را در اولویت قرار داده‌ایم تا از افزایش خسارت‌های احتمالی اتفاقات مرتبط با حوزه آتش نشانی به مردم جلوگیری کنیم.

وی افزود: ایمن‌سازی سایر ایستگاه‌های آتش نشانی را در دست اجرا داریم. از طرفی سازمان خدمات موتوری و مدیریت پسماندهای شهرداری هم در اتفاقات اخیر دچار آسیب شده بود و تعدادی از ماشین‌های ما آتش گرفت که تعمیرات آن‌ها انجام شده و این سازمان دوباره شروع به کار کرده و مشکل خاصی نداریم و تنها خرید تجهیزات مانده که در انتظار تامین اعتبارات هستیم.

محمد امیر براهویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۹ دستگاه از ماشین آلات حمل پسماند، آتش نشانی و ماشین آلات عمرانی ما در جریانات اخیر دچار آتش سوزی و آسیب جدی شده و ۱۰۰ درصد سوخته، جایگزینی این‌ها نیاز به اعتبار دارد که برای تعمیر ساختمان ها، ماشین آلات و ابنیه آسیب دیده حدود ۲۰۴ میلیارد تومان پول نیاز است که امیدواریم هرچه سریع‌تر کمکی از سوی دولت شود که بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

شهردار زاهدان افزود: اختصاص بودجه را پیگیری کردیم و دولت قول داده با توجه به اینکه موارد آسیب دیده، ماشین آلات خدمات‌رسانی بوده‌اند و شهرداری را دچار مشکل کرده است، سریع‌تر حل موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و جایگزینی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: برآورد خسارت ما از آتش سوزی‌ها و جریانات اخیر زاهدان، ۲۰۴ میلیارد تومان بوده و از آنجایی که اعتبارات ما از محل عوارض‌های دریافتی از مردم تأمین می‌شود و باید در حوزه‌های مختلف شهری هزینه شود و زمانی که اتفاقات این چنینی رخ می‌دهد در واقع خسارت به جیب مردم وارد می‌شود چرا که اولویت، جبران خسارت‌ها است و زیباسازی شهری، آسفالت، پسماند و… در مرحله بعدی قرار می‌گیرد که از این نظر باز هم شهروند خسارت دیده است.

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز