خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد؛

اجرای طرح راهبری شغلی در گیلان/ توانمندسازی مددجو اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۸۵۵

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اجرای طرح راهبری شغلی در استان گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال مددجویان در اولویت این نهاد است.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی امروز در جلسه بررسی طرح راهبری شغلی با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی برای محرومین موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، افزود: برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملی از دیگر اهداف ایجاد فرصت شغلی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با تأکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های این نهاد و یکی از سیاست‌های محوری سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان در خانواده‌های مددجویی در زمینه تأمین نهاده‌ها و تجهیزات و فروش محصولات خود مشکل دارند، تلاش کمیته امداد فروش محصولات تولیدی مددجویان و رفع مشکلات آنها از طریق استفاده از دانش و امکانات راهبران شغلی است.

اهرابی در تشریح طرح راهبری شغلی گفت: در این طرح کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت در هیئت ارزیابی راهبری استان، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند. کمیته امداد نیز مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به مزایای این طرح، گفت: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری از جمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

وی، با تأکید بر اینکه کمیته امداد با تأمین نیرو، تسهیلات قرض‌الحسنه و اجرای آموزش‌های مدنظر راهبر، زمینه اجرای هرگونه طرح و پروژه را تسهیل می‌کند، تصریح کرد: راهبر هیچ‌گونه تعهد استخدامی مطابق قانون اداره کار نداشته و همچنین پرداخت اقساط تسهیلات بر عهده مددجویان و از سهم درآمدی آنها است و راهبر نیز سود خود را در تأمین تجهیزات، آموزش و یا سود نهایی تعیین می‌کند.

اهرابی با بیان اینکه تا کنون ۱۹۶ کارآفرین حقیقی و حقوقی برای همکاری با کمیته امداد استان در ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد شناسایی شده‌اند، افزود: تا کنون در رسته‌های پرورش دام سبک و سنگین، طیور، ماهی، مکانیزاسیون کشاورزی، پرورش قارچ، تولید پوشاک، قالی بافی، صنایع دستی، چادر شب بافی، پرورش گل و گیاه و تولید گیاهان دارویی راهبران شغلی شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز