خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان سمنان:

وجود 13 هزار و 657 معلول در بهزیستی استان/ مهمترین خواسته معلولان تحقق عدالت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۷۵۹

مدیر کل بهزیستی استان سمنان تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری از حق شهروندی را از مهمترین خواسته های معلولان برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود منطقی در نشست شورای هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی معلولان، حق برخورداری اجتماعی این قشر از امکانات جامعه را یکی از اصلی ترین نیازهای معلولان برشمرد و افزود: در استان سمنان 13 هزار و 657 معلول از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

وی افزود: بیشترین تعداد معلولیت‌ها،جسمی حرکتی و سپس معلولان کم توان هوشی هستند و موارد بینایی، شنوایی، صوت و گفتار و... در مراحل بعد قرار دارند.

منطقی با بیان اینکه 3 هزار و 986 نفر از معلولان در روستاها هستند، گفت: در 9 ماهه نخست سالجاری 910 نفز در کمیسیون های پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شدند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به مناسب سازی محیط زندگی 162 نفر از معلولان از ابتدای سالجاری، افزود: در این مدت 28 مسکن به افراد تحت حمایت واگذار شده است و530 نفر از معلولان جویای کاربه بانک معرفی شده و 105 نفر تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به برخوردار شدن یک هزار و 100 نفر از کمک هزینه تحصیلی، گفت: 7 معلول برای دریافت پلاک خودرو ویژه معلولان معرفی و 20 نفر از افراد تحت پوشش خانواده معلولان نیز از معافیت خدمت بهره‌مند شدند.

منطقی با اشاره به وجود 10 مرکز شبانه روزی در استان، اظهار کرد: 650 تا 700 نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

شعار امسال روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت "راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر؛ نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز