خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

دنیا نیازمند تولیدات دانش بنیان است/تقویت ارتباط علم و فناوری با نظام استاندارد؛ کلید حل مسائل کلان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۴۸۷

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندار ایران با بیان اینکه استاندارد سازی در حوزه دانش بنیان باید از نهاد علمی زایش پیدا کند، گفت: تقویت ارتباط علم و فناوری با نظام استاندارد کلید حل مسائل کلان کشور در حوزه فنی و تخصصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی اسلام پناه در نشست قرارگاه فرماندهی دانش بنیان استان مرکزی در اراک، افزود: اقتصاد دانش بنیان باید در کشور بزرگ شود، چرا که با توسعه این بخش می‌توان زمینه اشتغال پایدار را در کشور فراهم کرده و از خروج نخبگان جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت نقدینگی بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این حوزه را نباید دست کم گرفت و ارتباط نظام علم و فناوری کشور با نظام استاندارد سازی باید ناظر به حل کلان مسائل کشور در حوزه فنی و تخصصی باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندار ایران اظهار داشت: قانون جهش در صورتی که در کشور به درستی اجرا شود، مقیاس دانش بنیان بزرگ می شود و باید این مقیاس با رهبری شرکت‌های دانش بنیان بزرگ شود که این موضوع نازل بر صنایع نوظهور است.

اسلام پناه به موضوع افزایش کیفی محصولات صادراتی اشاره داشته و تصریح کرد: دنیا نیازمند تولیدات دانش بنیان است و باید با حمایت از این شرکت‌ها، زمینه صادرات هر چه بیشتر کالاها و تولیدات دانش بنیان را افزایش داد.

وی با یادآوری اینکه در بحث اقتصاد دانش بنیان از سالهای پیش فرایند گفت‌مان هدف‌گذاری شده است، بیان داشت: امروز کشور از این گفتمان عبور کرده و باید در میدان، به آن عمل شود. امروز در جایگاهی قرار داریم که باید در میدان عمل برای نخبگان، نسل جوان، فناوران و دانشگاهیان زمینه تجاری سازی را فراهم کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندار ایران تأکید کرد: ظرفیت سازمان ملی استاندارد ایران که عضو 13 نهاد بین المللی است در اختیار دانشگاه‌ها بوده و دانشگاه‌های کشور می توانند کمک کنند و دیوارهای استاندارد سازی دنیا را افزایش دهند.

اسلام پناه ابراز داشت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور می‌توانند در زمینه تعیین صلاحیت و انطباق به کمک سازمان ملی استاندارد بیایند. چرا که این فرایند صادرات علمی و محصولات با کیفیت از کشور را به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور باید رنکینگ علم و فناوری را برای اساتید و دانشجویان جذاب کنند و این موضوع باید مبنای کار نهادهای آموزش عالی قرار گیرد، اضافه کرد: سلطه علم و فناوری دنیا سلطه فنی است و این جنگ، جنگ علم و دانش و نخبگی است و دانشگاه‌ها باید پیش‌قراولان در این بخش باشند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندار ایران همچنین با اشاره به وجود 10 هزار تدوینگر داخلی و خارجی، گفت: 800 تدوین استاندارد در سال 2022 توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز