خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار مطرح کرد؛

بهره‌برداری از ۷۳ طرح سند تحول حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۳۴۹

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشهد گفت: از میان ۲۰۲ طرح سند تحول حاشیه شهر مشهد، تاکنون ۷۳ طرح اجرا و تکمیل شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی برامکی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۲۰۲ طرح در هشت پهنه حاشیه شهر به علاوه منطقه اسماعیل آباد حدود هفت هزار میلیارد تومان است که نیمی از این بودجه را شهرداری مشهد تامین می‌کند و زمان اجرای طرح‌ها نیز سه ساله و تا پایان سال ۱۴۰۴ است.

وی افزود: مطابق قانون، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ۳۰ درصد از بودجه منابع سالانه خود را در حاشیه شهر هزینه کنند و بخش دیگر بودجه این ۲۰۲ طرح را نیز اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در قالب طرح واگذاری زمین، تغییر کاربری و سرمایه گذاری تامین می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشهد ادامه داد: تاکنون شهرداری مشهد ۴۸ طرح، شرکت برق ۹طرح، اداره مخابرات پنج طرح، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۰ طرح و اداره کل فنی حرفه‌ای یک طرح و در مجموع ۷۳ طرح را به پایان رسانده‌اند.

برامکی بیان کرد: در سه سال آینده ستاد بازآفرینی محلات مشهد ۶۸ طرح، دستگاه‌های اجرایی ۵۱ طرح، شهرداری مشهد ۶۹ طرح و نهاد‌ها و ارگان‌های حمایتی خیرین نیز ۱۴ طرح در قالب سند تحول حاشیه شهر مشهد اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی که تا کنون به بهره برداری رسیده اند زودبازده هستند و تا پایان سال نیز تعدادی دیگری پروژه نیز از این دست به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشهد به احداث بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی حاشیه شهر، طرح‌های در حال احداث آب و فاصلاب، نوسازی مدارس و کمیته امداد اشاره و تاکید کرد: بسیاری از طرح‌ها بلند مدت و زیرساختی هستند و اصولا تکمیل آن‌ها زمان بر است و برخی دیگر نیز با پیشرفت ۵۰ درصد در حال اجرا هستند.

برامکی اظهار کرد: آغاز به کار و اجرای برخی طرح‌ها نیز وابسته به فروش زمین و سرمایه گذاری در این پهنه است و همچنان راه و شهرسازی در گیرو دار عقد قرارداد با سرمایه گذاران در این بخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز