خبرگزاری کار ایران

با توانمندی داخلی صورت گرفت؛

طراحی و ساخت بیش از 550 قطعه در نیروگاه شهید رجایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۷۷۸

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: بیش از 550 قطعه با استفاده از توانمندی‌های داخلی در نیروگاه شهید رجایی، طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتابها با بیان این خبر گفت: به منظور حفظ آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، 558 قطعه مورد نیاز واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: در سال گذشته و در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده گانه این شرکت، متخصصان امور بازرگانی (اداره ساخت داخل)، اقدام به نقشه برداری و طراحی قطعات مورد نیاز کرده که برای ساخت، در اختیار قطعه سازان داخلی قرار گرفت.

وی بیان کرد: طراحی و ساخت سیل‌های توربین بخار، چرخ دنده‌های فن‌های گیربکس ACT ، شفت گیربکس مربوط به والو دستی خروجی فیلتر خط گاز، الکتروموتور بویلر فید پمپ‌ها و پمپ اصلی هیدرولیک واحدهای گازی نمونه‌ای از قطعاتی است که از سوی امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شده است.

این مسئول افزود: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه‌های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اموربازرگانی (اداره ساخت داخل) شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحدهای نیروگاه به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور و ممانعت از خرید کالاهای مشابه خارجی انجام شد، کاهش چشمگیری در هزینه‌های جاری شرکت داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز